معاون برنامه‌ریزی توسعه، مدیریت و منابع طبیعی استان اصفهان مطرح کرد:
معاون برنامه‌ریزی توسعه، مدیریت و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: سرمایه فعلی صندوق حمایت منابع طبیعی استان ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است، که ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سهم دولت و مابقی سهم بهره‌برداران است.
کد خبر: ۷۰۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 09 January 2019

به گزارش تسنیم، محمدعلی کاظمی با اشاره به صندوق حمایت منابع طبیعی، اظهار داشت: اولین صندوق تخصصی منابع طبیعی است که زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی صندوق‌های کشاورزی  در کشور تشکیل شده است.

وی افزود: این صندوق در سال 91 با سرمایه اولیه 18 میلیارد و 437 میلیون ریال به ثبت رسید که 49 درصد سهم دولت و 51 درصد آن را شرکت‌های تعاونی بهره‌بردار گذاشتند.

معاون برنامه‌ریزی توسعه، مدیریت و منابع طبیعی استان با بیان اینکه سرمایه فعلی 7 میلیارد و 900 میلیون تومان است، گفت: 3 میلیارد و 900 میلیون تومان سهم دولت و مابقی سهم بهره‌برداران است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 30 شرکت تعاونی منابع طبیعی با 9 هزار و 900نفر عضو، 13 شرکت خدمات مشاوره‌ای منابع طبیعی با 519 نفر عضو، یک شرکت فراوری محصولات منابع طبیعی با 9 عضو و یک اتحادیه با 23 عضو در شهرستان‌های اصفهان، مشغول به فعالیت هستند.

کاظمی تصریح کرد: 45 سهام‌دار غیر دولتی و 10 هزار و 500 نفر عضو در صندوق حمایت منابع طبیعی حضور دارند.

معاون برنامه‌ریزی توسعه، مدیریت و منابع طبیعی استان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این سازمان، اظهار داشت: از سال 91 تا 96، تعداد350 فقره تسهیلات با نرخ 4 درصد با مبلغ 23 میلیارد تومان به سهام‌داران وام داده شده است.

وی افزود: تسهیلات داده شده در بخش‌های مختلف منابع طبیعی از جمله در بحث تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران  حدود 48 هزار و 500 تن در کل استان صرف شده است. کاظمی تاکید کرد:  تعاونی‌ها با ورود در بحث محصولات فرعی و حضور مرتعی ، بر اساس آمار موجود حدود 5 هزار تن محصولات فرعی در سنوات گذشته اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی توسعه، مدیریت و منابع طبیعی استان با بیان اینکه واگذاری وظایف تصدی‌گری انجام شده، گفت: کارهایی که از دولت به بخش خصوصی داده شود به تعاونی‌ها محول شده و در حال تمدید پرونده‌های چرا هستند.

وی ادامه داد: بحث‌های بوم‌گردی در مناطق بیابانی، تولید نهال منابع طبیعی، تولید بذر مرتعی و کاشت، جمع‌آوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی، نهاده‌های مورد نیاز از جمله جو، سبوس و خوراک دام و نگهداری ایستگاه‌های بیابان‌زدایی و بخش‌های مختلف اقدامات انجام شده و در حال اجراست.

منبع: تسنیم
برچسب ها: منابع طبیعی ، دولت ، توسعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار