سخنرانی دکتر روحانی در جمع مردم در ورزشگاه تختی گنبدکاووس
کد خبر: ۷۰۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 14 January 2019

به گزارش تابناک گلستان به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ دکتر روحانی در جمع مردم در ورزشگاه تختی گنبدکاووس گفت: سپاسگذارم از مردم عزیز و بزرگوار گلستان که در واقع گلستان ایران عزیز ماست.

رئیس جمهور افزود: از صفا و صمیمیت مردم، از استقبال مردم و حضور باشکوه در این ورزشگاه و اظهار محبت در مسیر راه تا اینجا.

آقای روحانی ادامه داد: همواره این مردم خوب و مخلص و ایثارگر در همه صحنه ها به عنوان مردمانی شجاع، مرز دار و عاشق ایران، اسلام و انقلاب حضور داشتند و گلستان باید استان وحدت اقوام و مذاهب نام بگیرد.

وی تاکید کرد: استان عزیز و بزرگی که در راه دفاع از کشور نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم کرد و از این تعداد بیش از 500 شهید اهل سنت هستند.این نشان می دهد که شیعه و سنی و اقوام مختلف برای کشورشان فداکاری داشته و دارند.

رئیس جمهور گفت: اینجا سرزمین تاریخ است. سرزمین بزرگان و میزبان بزرگانی مانند بوعلی سینا و ابوریحان بیرونی است که بخشی از کتاب آثار الباقیه را در همین منطقه نوشته است.

دکتر روحانی افزود: گلستان سرزمین شخصیت ها، حکما، علما، عرفا، فلاسفه و شعرای بزرگ است.مختومقلی فراغی که 300 سال پیش، آن زمانی که در این دیار اختلافات بود، با اشعار زیبای اعتدال گرایانه و احترام خاص به اهل بیت(ع) مردم دیار و جهان اسلام را به وحدت و اخوت دعوت کرد.

وی تاکید کرد: ما افتخار می کنیم به این سرزمین و مردان بزرگ و زنان دلاور این دیار که همواره مرز داران خوبی بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اهمیت این استان علاوه بر تنوع اقلیمی، مردمان خوب و همزیستی مسلمت آمیز آنها است گفت: من بسیار خوشحالم که از این منطقه هیچگاه بوی اختلاف استشمام نکردیم.

آقای روحانی افزود: دست همه بزرگان این دیار را می بوسم به خاطر وحدت و اتحادی که به وجود آوردند.سرزمینی که در آن همواره ایستادگی و مقاومت به عنوان یکی از صفات برجسته مردمان آن بوده.

وی با بیان اینکه این اجتماع بزرگ شما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است گفت: ما همه 40 سال پیش در این روزها و در این ایام منتظر فرار دیکتاتور این سرزمین بودیم تا  ملت ما برای فرار او جشن بزرگ را برپا کند.

رئیس جمهور افزود: 26 دی روز فرار این دیکتاتور از این سرزمین بود و مردم ما در انتظار راهبری خودشان امام رضوان الله تعالی علیه بودند و انقلاب بزرگ ما به پیروزی رسید.

دکتر روحانی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است این است که امروز، همه کاره در این کشور، ملت ایران است. ملت ایران است که در تمام انتخابات تصمیم می گیرد که چه کسی بر کرسی مسئولیت بنشیند.

وی افزود: این شما مردم این دیار بودید که در سال 92 و 96 با رای بلندتان، بار مسئولیت را بر دوش ما گذاشتید.

آقای روحانی ادامه داد: وقتی که تاریخ این استان را ورق می زنم می بینم که در برخی شهرستان های این استان بیش از 95 درصد مردم به این بنده کوچک رای دادند.

وی گفت: در برابر عظمت مردم و احساس مسئولیت مردم، سر تواضع فرود می آورم.هر کاری برای این مردم کنیم، ذره کوچکی است از وظایفی که بر دوش داریم.ما با همه توان باید کشورمان را، سرزمینمان را آباد کنیم.

رئیس جمهور افزود: امنیت امروز در این سرزمین، افتخار ماست.هوشیاری و بیداری و تحصیل کرده های این دیار افتخار ماست.

آقای روحانی با بیان اینکه ما کشوری هستیم که در روز های آینده 2 ماهواره را به فضا پرتاب خواهیم کرد گفت: ماهواره "پیام" که ساخته دانشگاهیان، ایثارگران و جهادگران دانشگاه امیرکبیر است با ماهواره بری ایرانی در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در گذشته در این صنعت ورود کردیم اما ماهواره های ما تحقیقاتی بودند اما ماهواره پیام، نخستین ماهواره عملیاتی ایران است که در روز 6 نوبت از بالای سرمان عبور می کند.

آقای روحانی اضافه کرد: این ماهواره می تواند وضع آب و هوا، کشاورزی، آب های سرزمینی، جنگل ها و همه را برای ما رصد کند و اطلاعات آن را در اختیار ما بگذارد.

شرایط سخت ایران در خاورمیانه ، از توطئه دشمن هراس نداریم ، مشکلات باقی نمی ماند

رئیس جمهور گفت : ما شرایط سختی در خاورمیانه داریم و صهیونیست ها و استکبار می خواهد ما را از پا در بیاورد اما ملت و دولت در کنار هم ایستاده ایم و متحد هستیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گلستان حسن روحانی در استادیوم ورزشی گنبد کاووس افزود : ما از توطئه دشمن هراس نداریم و این مشلات و تحریم ها باقی نمی ماند.

او گفت : آمریکا و صهیونیست ها قادر نیستند این رهبری شجاع و این ملت قوی را به زانو در بیاورند و ما با تمام توان در مقابل دشمن ایستاده ایم.

رئیس جمهور ادامه داد : آنها می خواهند مردم ما را از غذا و دارو محروم کنند اما ما از تمام توان خود برای ایستادگی مقابل تحریم ها استفاده می کنیم.

او گفت : ما هم دام زنده و هم گوشت منجمد وارد می کنیم تا بتوانیم رنج مردم را کمتر کنیم و دولت نماینده مردم است.

او با بیان اینکه ما با کشورهای همسایه روابط دوستانه و برادرانه داریم افزود : از ترکمنستان و قزاقستان گرفته تا عراق و پاکستان و افغانستان دوست و برادر ما هستند و اگر با یکی دو کشور مجاور مشکلی وجود دارد برای مذاکره و حل آن آمادگی داریم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه مردم ما علم دوست هستند افزود : ما در زمینه مختلف علمی پیشرفت های چشمگیری داشتیم و آخرین آمار نشان می دهد در زمینه علم ژنتیک در خاور میانه رتبه اول را داریم.

 دکتر حسن روحانی همچنین با اشاره به اینکه در بودجه 98 برای کمک به اقشار محروم جامعه و رفع فقر تبصره های خوبی وجود دارد افزود : 7 هزار میلیارد تومان برای این مهم در بودجه 98 پیش بینی شده است.

او ادامه داد : با مصوبات بودجه 98 تحرک خوبی در زمینه ساخت و ساز مسکن در کشور انجام خواهد شد و بر اساس تبصره 18 بودجه سال آینده 100 هزار واحد مسکونی به همت وزرات مسکن برای مردم ساخته خواهد شد که علاوه بر رفع مشکل کمبود مسکن اشتغالزایی نیز خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به بیکاری در  گلستان گفت : آمار بیکاری در این استان از 11 و هفت دهم پارسال به 10 و هفت دهم کاهش یافته است که نشان دهنده تلاش برای اشتغالزایی است.

وی گفت : پارسال 1500 میلیارد تومان برای رونق اقتصادی گلستان جذب شده که این میزان برای استانی که می تواند به مقصد مهم گردشگری تبدیل شود رقم خوبی است.

او با بیان اینکه گردشگری از جاذبه های مهم توسعه گلستان است ادامه داد : استان گلستان فقط گذرگاه نیست تا مردم از آن برای زیارت مشهد گذر کنند بلکه با تقویت گردشگری باید این استان به مقصد گردشگری نیز تبدیل شود و مسافران روزها اینجا اقامت داشته باشند و در این راستا 1 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم.

رئیس جمهور افزود : کشاورزی هم جاذبه دیگر گلستان است و باید 280 هزار هکتار از راضی گلستان زهکشی شود.

دکتر حسن روحانی گفت : قرار بود بر اساس مصوبات سفر قبلی 22 هزار هکتار زمین کشاورزی گلستان زهکشی شود اما اکنون 34 هزار هکتار زهکشی شده که بیشتر از تعهدات ماست .

وی با بیان اینکه با این طرح تولید محصولات کشاورزی چند برابر می شود افزود : 50 هزار هکتار دیگر نیز تا پایان دولت دوازدهم زهکشی خواهد شد.

 وی همچنین با بیان اینکه پیگیر اجرایی کردن طرح راه آهن اینچه برون به گرمسار هستیم افزود : بیش از 16 هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است و با اجرای آن میزان حمل بار از این طریق از 2 میلیون تن به 12 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

 رئیس جمهور طرح ایجاد منطقه آزاد اینچه برون را هم در توسعه گلستان موثر دانست و افزود : این طرح در مراحل نهایی تصویب در مجلس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار