نماینده انبوه سازان کرمانشاه گفت: حدود سه هزار پرونده بلاتکلیف ساخت و ساز در شهرداری کرمانشاه خاک می خورد که باید برای تعیین تکلیف آنها چاره ای اندیشیده شود.
کد خبر: ۷۰۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 14 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، سهیل شادابی در نشست هم اندیشی انبوه سازان و سازندگان مسکن کرمانشاه با شهردار، بزرگترین صنعت در کرمانشاه را صنعت ساختمان خواند و اظهارکرد: طی سالهای گذشته موانعی پیش روی سازندگان مسکن در کرمانشاه ایجاد شده که انگیزه ساخت و ساز را از آنها گرفته است.

وی به پیامدهای رکود این صنعت در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تعطیلی ساخت و سازهای مسکن درکرمانشاه باعث بیکاری تعداد زیادی از فعالین این حوزه، بالارفتن آمار بیکاری استان و بروز برخی آسیب های اجتماعی می شود.

نماینده انبوه سازان کرمانشاه در این نشست در ادامه تصریح کرد: در چند سال گذشته تعداد پروانه های صادر شده ساخت و ساز در شهرداری کرمانشاه کاهش چشمگیری داشته که این مسئله باعث عدم جذب سرمایه شده و شهرداری را نیز با مشکلات مالی مواجه کرده است.

وی بااشاره به ارسال حجم بالایی از پرونده های ساخت وساز به کمیسیون ماده 100، عنوان کرد: ما انبوه سازان کرمانشاه معتقدیم شهرداری باید ضوابط را بگونه ای تدوین کند که میزان تخلفات به حداقل برسد.

شادابی در ادامه تاکید کرد: همچنین اخیرا شهرداری کرمانشاه در اقدامی به قلع نماسازی تعدادی از ساختمان های ساخته شده حکم داده که تاکنون در جایی چنین موضوعی را ندیده ایم.

وی همچنین بابیان اینکه درحال حاضر حدود سه هزار پرونده ساخت وساز بلاتکلیف در شهرداری کرمانشاه وجود دارد، گفت: این تعداد بالایی است که در هیچ شهری از ایران دیده نمی شود. باید برای رفع مشکل و تعیین تکلیف این پرونده ها اقدامی جدی صورت گیرد تا هم شهرداری منتفع شود و هم بخش خصوصی مجدد مشغول به کار شود.

نماینده انبوه سازان کرمانشاه در این نشست در ادامه به مشکل ساخت وساز در پلاک های اوقافی اشاره کرد و گفت: انبوه سازانی که برای ساخت و ساز در این پلاک ها اقدام می کنند، متحمل دو هزینه می شوند که یکی هزینه به اوقاف و هزینه دیگر به شهرداری است. ما پیشنهاد داریم بین شهرداری و اوقاف کرمانشاه تفاهم نامه ای منعقد شود تا انبوه سازان برای ساخت این پلاک ها به یکی از این دو نهاد مراجعه و هزینه بپردازند.

وی در ادامه بابیان اینکه برای برون رفت از این مشکلات ضرورت دارد راهکارهای مدبرانه و درستی از سوی شهردار کرمانشاه اتخاذ شود، تاکید کرد: بخش ساختمان تنها بخشی در استان است که وابستگی به بانک ندارد، از ذخیره ارزی استفاده نمی کند و انبوه ساز با استفاده از سرمایه خود علاوه بر کمک به حوزه مسکن، ایجاد اشتغال و کارآفرینی می کند.

شادابی همچنین وضعیت کنونی ساختار شهرداری کرمانشاه را نابسامان و سیستم اداری آن را بی نظم خواند و گفت: شهرداری کرمانشاه نیاز دارد تا یک کار علمی و انقلابی در آن انجام شود.

وی در پایان گفت: مدیران ما عادت کرده اند در اتاق های بسته برای بخش تصمیم بگیرند، بدون آنکه از تفکرات بخش خصوصی استفاده کنند، درحالی که استفاده از تفکر و تجربیات بخش خصوصی می توانند در بسیاری از امور راهگشا باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار