مدیر فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی فارس گفت: در چهل سالگی انقلاب باید رفع مشکلات اجتماعی و محله‌های حاشیه شهر دغدغه‌های اصلی مسئولان استانی و شهر شیراز شود.
کد خبر: ۷۰۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 15 January 2019

تابناک فارس به نقل از دانشجو:کاظم اسماعیلی، مدیر فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی فارس گفت: در شهر شیراز بیش از ۱۴ محله آسیب دیده اجتماعی و حاشیه نشین وجود دارد کلان شهری مثل شیراز که در ظرفیت‌های متعدد مثل نیروی انسانی، گردشگری، سلامت و... در کشور و حتی منطقه سر آمد است با مشکلات عدیده‌ای در حوزه محلات و حاشیه شهر مواجه است و در این بین نوک پیکان مطالبه گری را جز به سمت مسولین شهری به سمت دیگری نمی‌توان گرفت.

اسماعیلی مطرح کرد: در محله‌های که بیش از چند صد هزار نفر انسان زندگی می‌کنند راه عبور ومرور مناسب دیده نمی‌شود، با یک باران زندگی مردم با مشکل عدیده مواجه می‌شود.

مدیر فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: انگار نه انگار این محله‌ها کمتر از ۱۵ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارند. خدمات عمومی به محله‌های حاشیه شهر اصل فراموش شده مسئولین شهری در شهر شیراز است.

وی گفت: نمی‌توان با بی توجهی به قشر ضعیف جامعه، آن‌ها را نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی امیدوار کرد. عدم مسئولیت پذیری بعضی مسئولین شهر شیراز وجهه انقلاب اسلامی را در بعضی محله‌های شیراز زیر سوال برده است.

اسماعیلی با بیان اینکه کارتن خواب‌ها یکی از تبعات سوء بی توجهی به قشر آسیب پذیر جامعه است افزود: انتظار نمی‌رود با این وضع رسیدگی به حاشیه شهر که سرچشمه این آسیب هاست بتوان مسئله کارتن خواب‌ها را حل کرد، چگونه می‌شود که چند شهرک با چند صدنفر فقط با یک راه مواصلاتی مثل بلوار اتحاد به مرکز شهر راه دارند و مسیر کمکی و جایگزین سالهاست که در خواب غفلت مسولین شهر شیراز پیشرفتی نداشته است.

مدیر فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی فارس درخاطرنشان کرد: بخاطر نداشتن سیستم تخلیه فاضلاب شهری مردم حاشیه شهر شیراز سالهاست با بوی بد فاضلاب همزیستی دارند. آیا نمی‌توان با یک پروژه ساده چند صد نفر را به انقلاب و مسئولین جمهوری اسلامی امیدوار کرد. در چهل سالگی انقلاب باید رفع مشکلات اجتماعی و محله‌های حاشیه شهر دغدغه‌های اصلی مسئولین استانی و شهر شیراز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار