مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به این که در سال هاغی اخیر جمعیت یوز آسیایی در کشور روندی نزولی داشته است، گفت: دو قلاده يوزپلنگ آسيايي در پناهگاه حيات وحش دره انجير اردكان مشاهده شد .
کد خبر: ۷۰۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 15 January 2019

«نیره پورملائی» با اشاره به رویت دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در دره انجیر اردکان، اظهار کرد: مأمورين يگان حفاظت محيط زيست شهرستان اردكان مستقر در پناهگاه حيات وحش دره انجير در حين گشت و كنترل در محدوده پناهگاه متوجه حضور و رد پاي تازه يوزپلنگ در مسير شدند .

وی با بیان این که این مامورین در نزديک آبشخور، لاشه تازه شكار شده يك رأس قوچ وحشي را مشاهده کردند، افزود: در این هنگام در فاصله حدود 300 متری 2 قلاده يوزپلنگ در حال فرار رؤيت شد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به این که طی سال جاری اين سومين مورد حضور گونه ارزشمند يوزپلنگ آسيايي در پناهگاه حيات وحش دره انجير است، گفت: قبل از این مشاهده مستقيم يوزپلنگ در منطقه موصوف در هنگام اجراي برنامه سرشماري حيات وحش بوده است .

این مسئول در پایان با بیان این که کاهش جمعیت یوز آسیایی در کشور نشان دهنده روند نزولی در دهه‌های اخیر است، خاطرنشان کرد: یوز آسیایی تنها در ایران باقی مانده و براساس گزارش های منتشر شده تعداد آن کمتر از 40 قلاده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار