مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: رسالت ما علاوه بر توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یکی از شاخصه‌های ملی و صنعتی است .
کد خبر: ۷۰۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 19 January 2019

به گزارش ایمنا، محمدجواد بگی در آیین گرامیداشت روز ملی هوای پاک با شعار "هوای پاک، مسئولان، مردم" که صبح امروز (شنبه ۲۹ دی ماه) برگزار شد با اشاره به اینکه استان اصفهان با دارا بودن ۹ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی  و ۷۰ شهرک صنعتی دایر و هشت شهرک صنعتی خصوصی  با مساحتی حدود ۱۲ هزار هکتار یکی از کلانشهرهای رتبه یک صنعتی در کشور است، اظهار کرد: اصفهان باید از گذشته‌های دور برای ساخت و سازهای صنعتی ارزیابی زیست محیطی می‌شد که در دوران فعلی آلاینده‌ها بیشتر کنترل شوند چرا که اصفهان امروز به دلیل عدم پایش در گذشته با بحران آب و هوا مواجه است.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی با احداث ۱۲ تصفیه‌خانه حدود ۷۰ درصد واحدهای صنعتی را به تصفیه‌خانه مدرن مجهز کرد و اداره کل محیط زیست هم این واحدها را به صورت آنلاین بررسی و پایش می کند که پساب تولیدی را بازچرخانی کنیم.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: حدود ۷۰۰ هکتار تصفیه خانه ایجاد و حدود  ۹۰۰ هزار اصله درخت در شهرک‌های صنعتی کاشته شده است و ۱۵۰۰ کیلومتر در این مناطق به صورت آبیاری قطره‌ای آبیاری می‌شوند و به این صورت رتبه یک شهرک‌های صنعتی سبز را در کشور کسب کرده‌ایم .

وی تصریح کرد: در راستای تفاهم نامه‌ای که سه سال گذشته با محیط زیست به امضا رسید صنایع را به رده سوم مستقر و با استعلام از محیط زیست به شعاع ۵۰ کیلومتری کاهش دادیم که در گذشته تا رده ۶ استقرار داشتند و واحدهای صنعتی جدید بر اساس این توافقنامه راه اندازی خواهند شد.

بگی اظهار کرد : با پیشنهاد مسئولان محیط زیست استان برای خرید پساب شهرهای همجوار صنعتی با شرکت آب منطقه‌ای اصفهان رایزنی کردیم و توافقنامه‌ای به امضا رسید که بر اساس آن از حدود ۴۷ شهر مستقر در اطراف اصفهان پساب وارد و تصفیه می‌کنیم .

وی گفت: پروژه انتقال پساب شهرضا با لوله‌گذاری به طول ۲۵ هزار کیلومتر را در دست اقدام داریم که با محقق شدن آن پسابی که حدود ۳۰ سال  اطراف شهرضا رهاسازی می‌شد در اختیار صنایع قرار خواهند گرفت که معضل زیست محیطی و کمبود آب شهرک‌های صنعتی را بهبود می‌بخشد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: در یکی از پروژه‌های در دست ۳۰ لیتر بر ثانیه پساب خریداری شده است و بر همین استس پساب شهرک‌های صنعتی فریدن و شاهین‌شهر هم به شهرک‌های صنعتی اصفهان برای تصفیه منتقل می‌شوند.

وی همچنین به دیگر اقدامات این شرکت در راستای حفظ محیط زیست اشازه کرد و افزود: سه سال گذشته حدود  هشت میلیارد تومان برای پروژه‌های پژوهشی هزینه شده است و بعد از سه سال برای دفن اصولی پسماندهای صنعتی محلی مناسب را در نطر گرفتیم که در مراحل اخذ مجوز هستند که با همکاری شرکت ره پویان منتق خواهد شد و مدیریت پسماند انجام می دهیم .

بگی گفت: رسالت ما این است که علاوه بر توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یکی از شاخصه های ملی و صنعتی کشور است .

وی از تشکل‌ها و سمن‌های زیست محیطی خواست تا با همفکری و همیاری دوشادوش صنعتگران برای استقرار صنایع پاک و و تمیز شهرک‌های صنعتی را یاری کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار