کارشناس گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با برطرف شدن کمبود واکسن فلج اطفال تزریقی در این استان، والدین نوزادانی که در 2 سال گذشته موفق به دریافت آن نشدند می توانند به مراکز بهداشت مراجعه کنند.
کد خبر: ۷۰۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 19 January 2019

به گزارش ایرنا، اسماعیل اختر افزود: این واکسن بر اساس برنامه جدید واکسیناسیون از شهریور 94 تا بهار 95 به اطفال چهار ماهه تزریق اما پس از آن بدلیل کمبود جهانی این نوع واکسن، عرضه آن در کشورمان محدود شد.
وی ادامه داد: بدلیل کمبود این واکسن، تزریق آن در کشورمان به چند استان از جمله قم، کرمان، خراسان شمالی و جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان محدود شد.
اختر با بیان اینکه تزریق این واکسن در اصفهان از تاریخ مذکور به بعد انجام نگرفت و اطفال، قطره خوراکی واکسن فلج اطفال را دریافت کردند، گفت: تزریق این واکسن از مهر امسال در اصفهان از سر گرفته شد و همه اطفال متولد اول فروردین به بعد در این استان که موفق به تزریق واکسن فلج اطفال نشدند می توانند آن را دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه اطفالی که واکسن تزریقی فلج اطفال را دریافت نکرده اما قطره خوراکی به آنها خورانده شده است، دچار مشکل نخواهند شد، تصریح کرد: با اینحال به والدین توصیه می شود که برای افزایش سطح ایمنی کوکان خود و در راستای تحقق اهداف جهانی ریشه کنی فلج اطفال برای دریافت واکسن تزریقی به مراکز بهداشت مراجعه کنند.
این کارشناس خاطرنشان کرد: والدین اطفال متولد اول فروردین 95 تا 30مهر امسال که موفق به دریافت واکسن تزریقی فلج اطفال نشده اند می توانند از اول تا پایان بهمن امسال برای دریافت آن به خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: واکسن ، فلج اطفال ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار