به همت بخش خصوصی رخ داد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۱۹ پروژه در بخش فاضلاب با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۱۹ میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان اصفهان عملیاتی شده است.
کد خبر: ۷۰۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 21 January 2019

به گزارش تابناک، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرهای مبارکه و لنجان که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: سرعت اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرهای مبارکه، کرکوند، زیباشهر، دیزیچه، زرین شهر، چمگردان، زاینده‌رود، سده و لنجان و ورنامخواست با مشارکت بخش خصوصی ۱۴ برابر میانگین ۲۵ سال گذشته بوده است.

وی افزود: در شهرهای مذکور از سال ۶۸ تا ۹۲ حدود ۱۶۵ کیلومتر و از سال ۹۲ تا کنون بیش از ۵۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون اجرای تاسیسات فاضلاب در این شهرها از پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصد برخوردار است، اعلام کرد: مطابق با انعقاد قرارداد بیع متقابل میان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و شرکت فولاد مبارکه در راستای اجرای شبکه فاضلاب در مقابل تخصیص پساب مقرر شد؛ ۶۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرها اجرا شود که تا کنون ۵۷۰ کیلومتر از این رقم عملیاتی شده است.

امینی عنوان کرد: با استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای تاسیسات فاضلاب شهرستان‌های مبارکه و لنجان به طور میانگین در هر سال بیش از ۹۸ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرها اجرا شد، در حالی‌که قبل از انعقاد این قرارداد میانگین اجرای شبکه فاضلاب در این شهرها حدود هفت کیلومتر بوده است.

وی به احداث ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال فاضلاب و پساب در شهرستان مبارکه پرداخت و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۹ ایستگاه پمپاژ فاضلاب و دو ایستگاه پمپاژ پساب در شهرستان مبارکه به منظور انتقال ۲۶۰ لیتر بر ثانیه پساب به شرکت فولادمبارکه در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: دو ایستگاه پمپاژ محله وینیچه و ایستگاه پمپاژ محله‌های حسن آباد و نکوآباد در شهرهای زیباشهر و دیزیچه برای انتقال پساب به شرکت فولاد مبارکه در حال احداث است.

وی به انعقاد قرارداد بیع متقابل میان شرکت آبفا و ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال‌جاری قراردادی در قالب سرمایه‌گذاری بیع متقابل به‌ مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان میان شرکت آبفا و ذوب آهن اصفهان در راستای تکمیل شبکه فاضلاب فولادشهر و ایمانشهر منعقد شد که بر این اساس ۱۲۵ میلیون مترمکعب پساب طی ۲۰ سال در اختیار شرکت ذوب‌آهن قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار