سمينار آداب شايستگى شامگاه سه شنبه با حضور على كهن سال، دانيال معادى و  مصطفى مهر آيين در سالن همايش هاى سيتى سنتر اصفهان برگزار شد. 
کد خبر: ۷۰۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 24 January 2019

به گزارش تابناک، علی کهن سال، مدرس ورکشاپ اولیه این سمینار در ارتباط با روند آموزش شایستگی گفت: علاقه مندان مشارکت کننده در این سمینار برای دریافت آموزش های لازم در ارتباط با شایستگی  بايد به 10 سوال اساسى پاسخ که مربوط به شخصیتشان است پاسخ دهند.
که با پاسخ دادن به اين سوال ها مى توانند به توسعه فردى دسترسى پيدا کرده و مسير شايستگى براى انها هموار تر شود.

وی افزود: ادامه طى كردن مسير شايستگى بايد به ٤ پرسش كليدى هدفمند در ارتباط با معرفی خود، اهداف، راه ای رسیدن  به اهداف و...پاسخ داد که هر انسانى بعد از پاسخ دادن به اين سوالات مى تواند در مسير توسعه فردى قدم بردارد، نكته قابل توجه اين است كه توسعه فردى فاكتور هايى مثل سن، جنس، ژن، تحصيلات، محيط و انتخاب هيچ تاثيرى ندارد. در توسعه فردى فاكتور هايى مثل مفيد بودن و مهربانى اثرگذار است.

کهن سال یکی ديگر از راه هاى توسعه فردى بالا بردن كاريزماى شخصيت دانست و تصریح کرد: برای بالا بردن كاريزماى شخصيت  بايد روزمرگى را تغيير دهيم، مى توانيم اين تغيير را با يك گفتگوى پرنشاط آغاز كنيم در مراحل بعدی باید به ایجاد خلاقیت و تفریح پرداخت و در ادامه گفت و گو و زیور کلام را در زندگی افزایش داد.

وی با اشاره به برگزاری هرچه بیشتر از این  قبیل سمینارها گفت: برگزاری چنین سمینار هایی بستگی به این دارد که افراد تا چه میزان از این ابزار ها برای توسعه  فردی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: توسعه فردی واقعیتی است که فرد را ارتقا میدهد وقطعا با شرکت در چنین سمیناری تغیر در فرد ایجاد نخواهد کرد وباید آموزش های بیشتری وجود داشته باشد تا تغیر سبک  در زندگی افراد  ایجاد شود.
در این سمینار سه مدرس از اساتید مجرب آداب به ارایه آموزش های لازم در ارتباط با شایستگی پرداختند که قسمت دوم ورکشاب به فن بیان و زبان بدن ارتباط داشت.
دغدغه های روزمره شایستگی را از یاد میبرد
دانیال معادی مدرس مهارت های رفتاری در سمينار آداب شايستگى با بيان اینکه درهمه جوامع  آداب شایستگی برگ برنده افرادی است که این آداب را رعایت می کنن، اظهار داشت:اگر در کشور ما این آداب رعایت شود قطعا کشوری پویا خواهیم  داشت و هدف از برگزاری این سمینارها به جا آوردن آداب های بین المللی و ایجاد حس خوب در جامعه است .
وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین سمینارهایی می تواند آموزش های لازم را به مردم ارائه دهد گفت: افراد همه از شایستگی برخوردار هستند اما چون دغدغه هایی در زندگی هر فرد وجود دارد گاهی این آداب را فراموش می کنند اما با حضور در این  سمینار ها  اداب شایستگی یادآوری خواهد شد.
شایستگی به برقراری ارتباط بستگی دارد
در حاشیه این سمینار کوروش محمدی عضو شوارای اسلامی شهر اصفهان
آداب  شایستگی را طیف وسیعی از اصول و ضوابط رفتار و گفتار و عملکرد دانست و اظهار کرد: بخشی از شایستگی ها به راه های ارتباطی بستگی دارد که چگونه ارتباطی شایسته داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برگزاری  این  قبیل  سمینارها برای توانمندی ارتباط جامعه مفید است، تصریح کرد: اگر جامعه ای داشته باشیم که به شایستگی ارتباط برقرار کند یعنی این  جامعه ارتباط موثر برقرار کرده است و در این جامعه میزان تنش ها کاهش پیاده  کرد و روابط ناسالم بین افراد کاهش پیدا خواهد کرد.
محمدی با اشاره به اینکه بخشی از آداب شایستگی به فرد مخاطب بازمیگردد  تصریح کرد: گاهی شایستگی از آموزش به کودکان آغاز میشود و میتواند به تکریم شخصیت این کودک کمک کند و ساخت یک  نسل را برای جامعه به ارمغان اورد.
وی افزود:تغیرات فرهنگی و ساختارهای سیاسی واجتماعی جامعه ما را  دچار نواقصی در ارتباط های شایسته  کرده است وما دچار افسردگی و  ارتباط های نامناسب در جامعه هستیم که نشان دهنده ارتباط های نامناسبی است که ریشه های فنی و اجتماعی دارد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استقبال خوبی از این سمینار صورت گرفته بود و مدرسین در سطح عامیانه ومتناسب با  انتظار مخاطبین  صحبت می کردند.
سمینار شایستگی در چهار سمینار برگزار خواهد شد
ليلا ارزانى، مدير اجرايى گروه كهن ديار و برگزار كننده سمينار آداب شايستگى گفت: گروه اجرايى سمينار تلاش خود را كرد كه با تاخير كوتاهى سمينار را آغاز كنيم
وى ادامه داد: اين سمينار و امثال آن در شهرهايى مثل تهران و شيراز هم برگزار شد. در اين سمينار اعضاى كانون وكلا، چند عضو شوراى شهر اصفهان و شهردار چند منطقه حضور داشتند.
ارزانى افزود: سمينار آداب شايستگى در چهار دوره برگزار مى شود. دوره اول به منظور آشنايى مخاطبين با اين سمينارها برگزار شد و عنوان دوره هاى بعدى اتيكت و آداب پوشش، تكنيك هاى سخن ورى و توسعه فردى و ارتقا شايستگى  است.

برچسب ها: شایستگی ، آموزش ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار