حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم:نباید به وضعیت کنونی قانع شویم
امام جمعه تبریز گفت: هدف استکبار جهانی و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است چراکه رهبران هیچ کشوری تاکنون نتوانستند به این خواسته خود برسند و انشاالله بعداز این هم به خواسته خود نخواهند رسید.
کد خبر: ۷۰۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 25 January 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به برگزاری نشست ماه آینده ضد ایرانی توسط کشور لهستان در ورشو با عنوان صلح و ثبات در خاورمیانه، اظهار کرد: این نشست از همان ابتدا با مخالفت بسیاری توسط برخی کشورها از جمله روسیه و اروپا روبه‌رو شد و حتی بسیاری از کشورها اعلام کردند که در این نشست شرکت نخواهند کرد و این امر نشان داد که نشست قبل از برگزاری با شکست روبه‌رو شده است.

وی افزود: البته وزیر امور خارجه ایران نیز در سخنانی برگزاری این نشست را محکوم کرده و آن را یک حرکت ضد ایرانی دانسته است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سفیر روسیه تلاش آمریکا برای ائتلاف ضد ایرانی از طریق برگزاری چنین نشست را یک اقدام ضد ایرانی ذکر کرده است، تصریح کرد: البته سران آمریکا از مواضع خود عدول کرده‌اند و حتی یکی از دیپلمات‌های آمریکا اعلام کرده که هدف این نشست ضدایرانی نبوده بلکه برای تدوین اصول معماری امنیتی در خاورمیانه و به همراه جلسات بحران انسانی در سوریه و یمن و افراط گرایی و امنیت سایبری است.

وی اضافه کرد: البته این دیپلمات معتقد است که در این نشست بر ضرورت اقدام علیه برنامه موشکی و ادعاهای آمریکا و صهیونیست در خصوص حزب‌الله از داخل خاک لبنان و اراضی شمالی فلسطین و اقدامات تحریک‌آمیز غیرقابل قبول از سوی ایران و سوریه و شلیک موشک به سوی صهیونیست‌ها نیز صحبت‌هایی خواهد شد.

هدف استکبار جهانی و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است

آل‌هاشم معتقد است: هدف استکبار جهانی و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است چراکه رهبران هیچ کشوری تاکنون نتوانستند به این خواسته خود برسند و انشاالله بعدها هم به خواسته خود نخواهند رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه ارزیابی دستاوردهای انقلاب با وجود موانع داخلی و خارجی ، توضیح داد: باید موانع ساختاری موجود در نظام بین‌الملل و شرایط قبل از انقلاب اسلامی با شرایط فعلی مطرح شود و همچنین دستاوردهای انقلاب در مقایسه با کشورهای غربی را بررسی کرده و آنها را با کشورهای غربی منطقه بررسی کرد.

ضرورت تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی

وی با اشاره به اینکه استقلال و حفظ تمامیت ارضی از برکات انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ارتقای جایگاه ایران در سطح دنیا، امیدافزایی در جهان اسلام، رشد اسلام خواهی و بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی، رشد آزادی و تشویق جوانان به آزاداندیشی، محرومیت‌زدایی، رشد و گسترش معنویت در بین جوانان، توسعه عدالت اجتماعی، مبارزه با عوامل فساد از جمله دستاورهای انقلاب اسلامی ایران است به طوریکه امتیازات انقلاب اسلامی ایران نسبت به انقلاب‌های دیگر جهان بسیار زیاد است.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: برای درک درست از انقلاب ایران می‌توان آن را با انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب الجزایر مقایسه کرد و به خوبی به شتاب پیشرفت علمی و فناوری، فناوری هسته‌ای ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی پی برد که هر کدام از این دستاورها ساعت‌ها حرف برای گفتن دارد.

روند رشد شتاب علمی کشور نباید متوقف شود

آل‌هاشم در ادامه صحبت‌های خود به دیدار متولیان، مسوولان و نخبگان توسعه علوم و فناوری شناختی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به ارتقای شتاب علمی تاکید کرد و فرمودند که نباید شتاب علمی کشور کند شود.

وی بیان کرد: ایران از ابتدای انقلاب اسلامی از هر نظر علمی، نظامی دارای رتبه‌های عالی بوده و این به مدد تکیه بر استعداد و ظرفیت‌های درونی است که جوانان محور اصلی این حرکت هستند.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: روند رشد شتاب علمی کشور نباید متوقف شود و برای پیشرفت علمی می‌توان از توانایی‌هایی کشورهای دیگر استفاده کرد ولی نباید به برنامه و توصیه‌های آنها عمل کرد.

نباید به وضعیت کنونی قانع شویم

به گزارش فارس؛وی اذعان داشت: در چهل سالگی و در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب باید روند شتاب علمی کشور سرعت بیشتری یابد و نباید به وضعیت کنونی قانع شویم چراکه یکی از رموز استقلال و دستاورد انقلاب درخشش جوانان مرز و بوم در حوزه‌های علمی است که به منظور تحقق تمدن اسلامی گام‌های موثر برداشت.

امام جمعه تبریز در تشریح برخی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، توضیح داد: ایران سومین اخراج کننده از دندان شیری در سطح جهان، ششمین کشور تولیدکننده زیردریایی در سطح جهان، دومین کشور تولید کننده پهباد رادار گریز در جهان، نخستین تولید کننده قطعه تلکسوپ در رصد خانه ملی ایران، دارای بزرگترین حوضچه تعمیر و نگهداری و ساخت کشتی در خاورمیانه، یکی از کشورهای مجهز به تکنولوژی انحراف موشک در سطح دنیا است.

آل‌هاشم افزود: ایران اسلامی یکی از کشورهای تولید کننده لباس‌های فضانوردی در سطح جهان و یکی از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضا در سطح دنیا هم می‌باشد.

وی تصریح کرد: ایران همچنین تولید کننده تانک در خاورمیانه، تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادار گریز ، سومین تولید کننده دکل انتقال برق در سطح جهان بوده از‌ این‌رو لازم است این پیشرفت‌ها ادامه پیدا کرده و موفقیت‌هایی که در این عرصه ایجاد شده را گسترش دهیم.

نیروهای ارزشی و مومنان باید در پارک‌ها حضور داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به اتفاق اخیر و نامناسب در پارک ائل‌گلی اشاره کرد و گفت: البته مردم با تعصب و با غیرت تبریز با اهدای شاخه گل از خانم‌ها عذرخواهی کردند و امیدواریم دیگر شاهد چنین جریانات نباشیم، چرا دیگران از این پارک استفاده می‌کنند و نیروهای ارزشی دور از این فضاها هستند.

وی افزود: نیروهای ارزشی و مومان باید در پارک‌ها حضور داشته باشد تا حضور دیگران و تشویش‌گران را کمرنگ کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: قطعاً یکی از راه‌های مقابله با این افراد حضور نیروهای ارزشی برای جلوگیری از این اتفاقات است.

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته جاری به روز گمرک اشاره کرد و گفت: به کلیه افرادی که نقشی در گمرک، صادرات دارند، این روز را تبریک گفته و توصیه می‌کنم برای امانت‌داری هر چه بیشتر دقت و توجه کنند.

وی روز جهانی کمک به جذامیان در هفته جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: از سال پیش تا به امروز دوبار به آسایشگاه باباغی رفته و با صحنه‌های دلخراش روبه‌رو شده به طوریکه مریضی است که قبل از پیروزی انقلاب به آسایشگاه رفته و آنجا ماندگار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: از افرادی که در امر نگهداری مریض‌ها زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم و یاد دکتر مبین، پدر جذامیان ایران را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به توصیه‌های خود در رابطه با کاهش هزینه‌های مراسم ختم و هزینه این هزینه‌ها برای کمک به نیازمندان، گفت: من بازهم این توصیه را می‌کنم تا هزینه افرادی که به رحمت خدا می‌رود را در کار خیر انجام دهید چراکه مراکز نگهداری جذامیان، نیازمندان، آزادسازی زندانیان کمک به ما دارند.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در زمان گذشته برای خانواده متوفی غذا می‌بردند و اجازه نمی‌دانند آن خانواده چندین روز در خانه خود غذا بپزد ولی الان موضوع فرق کرده و هرکسی به تشییع جنازه می‌رود را به رستوران دعوت می‌کنند.

وی افزود: سعی کنید این احسان‌ها را به نیازمندان اختصاص دهید.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم نهم بهمن سالگرد سردار حسن باقری را یادآور شد و گفت: او از جمله شهدای بزرگ دوره دفاع مقدس و از جمله افتخارات آذربایجان است.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی درباره شهید حسن باقری گفته است که او واقعا مانند یک رهبر بود و بهشتی جنگ بود قطعا تمام فرماندهان جنگ معتقدند اگر حسن باقری زنده بود در وضعیت جنگ زنده بود و او پرورش دهنده همه ما است .

وی تصریح کرد: این شهید اعتقاد ویژه به نیروی جوان داشت چراکه خود شهید توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان خبرنگار کشف شده بود ولی در نهایت او به عنوان نابغه دفاع مقدس شد و برادر این شهید در برنامه‌های هفته آینده در تبریز حاضر خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :