دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده‌ای از قانون حمایت از معلولان به واسطه نبود بودجه در سال جاری مغفول مانده است.
کد خبر: ۷۰۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 26 January 2019
به گزارش ایسنا، ناهید تاج الدین اظهار کرد: متاسفانه سرنوشت اجرای  لایحه حمایت از حقوق معلولان که  از سال 83  تا به امروز  مغفول بود و  پس از اصلاحات فراوان و پس  از  طی  یک دوره انتظار دو و نیم ساله؛ اسفند ماه سال گذشته در مجلس به تصویب رسید و تبدیل به قانون شد و در اردیبهشت سال جاری توسط ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد .
 
وی افزود: با توجه به آنکه همه مراحل تصویب این قانون بعد از بودجه 97 اتفاق افتاده بود به قرار قاعده اجرای بخش عمده ای از آن که نیازمند بودجه بود در سال جاری  مغفول ماند .
 
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار حقیقی آن بود که سازمان برنامه و بودجه  در تدوین بودجه 98 اعتبارات لازم را برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان پیش بینی کند، اما متاسفانه  بودجه‌ای که بهزیستی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین برآورد کرده  ، 12 هزار و 500 میلیارد تومان بود این در حالی است که کل بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه کشور به سازمان بهزیستی اختصاص داده ، 2 هزار و 900 میلیارد تومان است.
 
تاج الدین خاطرنشان کرد: افزایش  هزار و 100 میلیارد تومانی این بودجه نیز عملا نخواهد توانست به اجرای درست  قانون حمایت از حقوق معلولان کمک کند .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار