نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه به دلیل محاصره اقتصادی و با خروج ترامپ از برجام، شرکتی که قرار بود طرح توسعه فرودگاه را انجام دهد، از کار پا پس کشید و امیدواریم برای توسعه فرودگاه اصفهان سرمایه گذاران داخلی وارد عمل شوند.
کد خبر: ۷۰۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 27 January 2019

به گزارش ایسنا، حیدرعلی عابدی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، با اشاره به تأخیر برنامه امروز، اظهار کرد: اگر امروز هواپیمایی تأخیر دارد، می‌توان با برنامه ریزی و توسعه زیرساخت‌ها جلوی تاخیرها را گرفت.

وی در خصوص طرح توسعه فرودگاه اصفهان، گفت: متأسفانه بخشی از زمین فرودگاه برای توسعه در اراضی نظامی قرار دارد و مدیر فرودگاه پیگیر این موضوع بود و امروز طرح توسعه آماده است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل محاصره اقتصادی و با خروج ترامپ از برجام، شرکتی که قرار بود طرح توسعه فرودگاه را انجام دهد، از کار پا پس کشید، تصریح کرد: امیدواریم برای توسعه فرودگاه اصفهان سرمایه گذاران داخلی وارد عمل شوند. آرزوی هر توریستی یک بار سفر به اصفهان است که با توسعه فرودگاه می‌توانیم گردشگران بیشتری را در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان، استان معین تهران است، افزود: برای تسریع پشتیبانی پایتخت، پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران طراحی شد که می‌توان در کمتر از دو ساعت به تهران سفر کرد. امروز پروژه قطار سریع السیر اصفهان از نان شب و از اورژانس هم واجب‌تر است.

عابدی با انتقاد بر اینکه مدیریت استان اصفهان در مقایسه با سایر رقبا در استان‌های دیگر خوب پیش نرفته است، گفت: بسیاری از پروژه‌های استان باید پیش از این تکمیل می‌شد. امروز نیازمند پویایی در تمام طرح‌های استان داریم.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان دیگر تحمل مدیران امروز و فردایی ندارد و امیدواریم با فعالیت تیم جدید استانداری طرح‌ها را پیش ببریم، افزود: خودباوری مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل آب اصفهان، گفت: در موضوع آب با حرکت دسته جمعی نمایندگان مجلس مشکل عمده کمبود آب کشور را به گوش دولت رساندیم و در این مورد بحث قومیت اصلاً مطرح نیست، باید مرزهای جغرافیایی را تبدیل به مرزهای عاطفی کنیم و نباید به برخی موضوعات دامن بزنیم.

وی در خصوص فیلمی که اخیراً وزیر ارتباطات منتشر کرد، گفت: در این باره با وزیر ارتباطات صحبت کردم و از پاسخ وی قانع نشدم و باید در صحن علنی مجلس پاسخگوی مردم باشد. در این فیلم کارشناسی بی اطلاع، علت خشکسالی زاینده‌رود را کشت برنج می‌داند و سپس نقش فناوری فضایی در مدیریت آب را توضیح می‌دهد.

عابدی با بیان اینکه آمار منتشر شده در این فیلم منطقی نیست، افزود: همین فیلم در کمیسیون امنیت ملی برده شد و براساس آن علیه اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود، متأسفانه مظلومیت زاینده رود به حدی است که هر کس در مورد آن تحلیل ارائه می‌دهد و به دنبال بدنام کردن اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه مطابق مصوبه شورای عالی آب از دی ماه ۹۲ به بعد هر گونه بارگذاری جدیدی بر روی زاینده رود ممنوع شد، تصریح کرد: متأسفانه بعد از این تاریخ ۴۲ طرح جدید آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بارگذاری شد، همچنین طرح بن-بروجن بعد از این تاریخ در حال اجرا است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آبی که متعلق به اصفهان بود، دولت ۲۳۷ میلیون مترمکعب را برای چهارمحال، ۴۹ میلیون را برای کاشان، ۱۶۰ میلیون را برای صنعت و ۷۸ میلیون را برای یزد تصویب کرد، اظهار کرد: قرار بود برداشت آب از زاینده رود بعد از افتتاح تونل دوم و سوم کوهرنگ و تونل بهشت آباد انجام شود، این در حالیست هنوز طرح تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد اجرایی نشده و دولت از سهم کشاورزان برای تخصیص‌های خود بهره می‌برد.

عابدی تصریح کرد: مردم خوزستان باید بدانند که اصفهان هیچ چشم داشتی به کارون ندارند و مشکلات کارون تقصیر ما نیست و امیدواریم با فعال شدن کارگروه احیای زاینده رود در دولت تا سال آینده اقدام مؤثری در این خصوص صورت گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: توسعه ، فرودگاه ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار