اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای نسبت به آغاز فعالیت سامانه بارش زا، وقوع طوفان لحظه ای و وزش باد شدید از بعد ازظهر یکشنبه تا اوایل سه شنبه در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۷۰۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 27 January 2019

به گزارش تابناک، دیروز آخرین تصمیمات برای بازگشایی زاینده رود به مدت 20 روز گرفته شد و امشب راس ساعت 24 دریچه های سد زاینده رود برای جریان پیدا کردن آب در رگ های بخشک شده زاینده رود باز می شود. این در حالی است که سازمان هواشناسی نیز با انتشار اطلاعیه ای از ورود سامانه ای بارش زا از اواخر امروز به اصفهان خبر می دهد. در اطلاعیه هواشناسی اصفهان آمده است: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر آغاز تدریجی فعالیت سامانه بارش زایی از بعدازظهر امروز یکشنبه از مناطق غربی استان است.
در این اطلاعیه آمده است: این سامانه با تقویت در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیش بینی کرده که ناپایداری ها به صورت بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف، گاهی همراه با وزش باد شدید و طوفان لحظه ای خواهد بود. 
بر اساس این اطلاعیه، شدت فعالیت سامانه بارش زا در مناطق غربی و جنوب غربی استان خواهد بود و بارش ها در این مناطق به صورت رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ نیز وجود دارد.
این اداره کل به گلخانه داران و کلیه مسوولان انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی، سالن های پرورش قارچ، و مرغداری ها توصیه کرد اقدامات لازم نسبت به تنظیم دمای محیط و استحکام سازه های مربوطه را انجام دهند و با توجه به پیش بینی وقوع بارش و بادهای شدید در کلیه مناطق استان بویژه در مناطق غرب و جنوب غرب استان و ایجاد اختلال در تردد و لغزندگی جاده ها در محورهای مواصلاتی بویژه گردنه های برف گیر، از راهداری ها خواست نسبت به آماده سازی تجهیزات مربوطه اقدام کنند. 
همچنین در این اطلاعیه به عموم مردم توصیه شده در صورت امکان از انجام سفرهای برون شهری خودداری کرده و در صورت لزوم وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار