مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی در مقایسه با پیش از آن ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان اصفهان ۲۰ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۰۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 27 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، مهدی حیدری‌زاده در دیدار با مسئولان این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سه میلیون خط تلفن ثابت در استان اصفهان وجود دارد که ضریب نفوذ این خطوط ۴۸ درصد است که این ضریب در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی در مقایسه با پیش از آن ۲۰ برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ضریب تلفن ثابت در این استان بیش از ۴۷ درصد است که این میزان در مقایسه با میانگین کشوری نزدیک به ۱۰درصد بیشتر است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به توسعه شبکه تلفن همراه در استان یادآور شد: بیش از ۹۸ درصد مردم استان اصفهان دارای تلفن همراه هستند که ضریب نفوذ آن در این منطقه بیش از ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در راستای خدمات تلفن سیار در استان اصفهان خدمات رسانی می‌کنند که ضریب نفوذ تلفن همراه با بیش از پنج میلیون شماره به بیش از ۱۰۰ درصد می رسد که توسعه آنتن‌دهی و خدمات‌رسانی آن در حال انجام است.

حیدری‌زاده با اشاره به ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات، خاطرنشان‌کرد: خدمات تلفن همراه و تلفن ثابت در سراسر استان اصفهان درحال گسترش است و از فناوری‌های نوین در این عرصه استفاده می‌شود که استفاده از فیبرنوری به جای سیم مسی از جمله این بهره گیری از تکنولوژی‌ها است.

وی ادامه‌ داد: اینترنت پرسرعت در مناطق مختف توسط شرکت‌های خدماتی ارایه می شود که این موضوع در مقایسه با گذشته رشد خوبی داشته و کیفیت بخشی به خدمات و همچنین تسهیل در دسترسی به اینترنت با توسعه زیرساخت‌ها انجام می‌شود.

حیدری‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۴۰۰ روستای استان اصفهان از خدمات تلفن ثابت خانگی استفاده می‌کنند تصریح‌ کرد: رفع مشکل تلفن ثابت روستاهای فاقد این خدمات در دستور کار است و با استفاده از ظرفیت‌های نوین و جدید این خدمات به روستاهای فاقد تلفن ثابت نیز می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مخابراتی و افتتاح آن‌ها در مقاطع مختلف سال، خاطرنشان‌کرد: بیش از ۵۰۰ پروژه مخابراتی شامل طرح توسعه شبکه تلفن همراه، توسعه پورت پرسرعت دیتا، توسعه و تقویت شبکه کابل و طرح افزایش ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابراتی هم‌چنین توسعه فیبر نوری، تاسیس و توسعه تلفن ثابت از طریق کافوی نوری، کانال‌سازی و افزایش ظرفیت باطری و اجرای تغذیه نیروی مراکز و سایت‌ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار