مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پایگاه پژوهشی باستان شناسی در شرق شهرستان اصفهان تاسیس می شود.
کد خبر: ۷۰۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 27 January 2019

به گزارش ایرنا، فریدون اللهیاری افزود: شرق شهرستان اصفهان در امتداد زاینده‌رود تا تالاب بین المللی گاوخونی از نظر تاریخی دارای اهمیت بسیاری است که شناسایی و کشف محوطه های جدید باستانی و انجام کارهای تحقیقاتی بر روی آن ضروری است. 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه هنر اصفهان چندی پیش کار باستان شناسی در پایین دست رودخانه زاینده رود را آغاز کرد و تاکنون موفق به کشف و شناسایی 50 محوطه تاریخی در آن شد، تصریح کرد: این پایگاه با همکاری این دانشگاه تاسیس می شود و استادان و دانشجویان آن در کارگاه دستاورهای کاوش باستان شناسی به پژوهش بر روی آنها می پردازند. 
اللهیاری تاکید کرد: شناخت بیشتر این آثار با انجام کارهای تحقیقاتی روی آنها، دانش و اطلاعات ما را نسبت به چگونگی شکل گیری تمدن در این خطه در هزاران سال پیش بیشتر و کامل تر می کند. 
وی با اشاره به اینکه برخی از این آثار و بقایا مربوط به دوران پیش از تاریخ است، گفت: انجام پژوهش های باستان شناسی در این منطقه به رونق طرح های گردشگری در آن کمک می کند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار