مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: جامعه ی بیکار استان بسیار بیشتر از آمارهای ارائه شده است و همین امر موجب عدم نمود لازم در مشاغل ایجاد شده می شود.
کد خبر: ۷۰۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 27 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ خبری شیرخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز آمارتعداد بیکاران استان ۱۹ هزار نفر است اظهار داشت : مرکز آمار کشور بر مبنای شاخص های جهانی، آمار بیکاری کشور را آنالیز و اعلام می کند اما بر مبنای وضعیت پایدار اشتغال، این آمارها با واقعیات جامعه همخوانی ندارد.

وی افزود: طبق شاخص های ارزیابی که نقدهای نیز بر آن وارد است افرادی را  که یک ساعت در هفته به فعالیتی بپردازند و یا سربازان و دانشجویان شاغل محسوب می شوند که این پذیرفته شده نیست.

مدیرکل ادراه تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ایلام بیان داشت : رسانه ها و خبرنگاران باید روحیه پرسشگری و مطالبه گری داشته باشند و مدیران نیز باید خود را موظف و مکلف به پاسخگویی بدانند و در باره کارهایشان در حوزه مدیریتی خود بصورت دقیق و شفاف اطلاع رسانی کنند.

وی به اشتغال در بخش توسعه روستایی اشاره کرد افزود: در فاز اول تسهیلات 108 میلیارد تومان جذب شد که 13 میلیارد تومان نیز از سهم جذب نشده دیگر استان ها به ایلام  اختصاص و جذب گردید که این میزان تسهیلات 3 هزار شغل را بر اساس تعریف مرک آمار در استان ایجاد کرده است.

شیرخانی با بیان اینکه نظام اجتماعی امروز نیازمند ترسیم برنامه های جدید است افزود : با توجه مشارکت14 درصدی بانوان ایلامی در اقتصاد، اما این امر نیازمند ترسیم برنامه هایی متناسب با این تقاضاها است .

وی یادآور شد : قبل از انقلاب کمتر از ۱۰۰ نفر خانم شاغل بودند ولی بعد از انقلاب تنها در استان ۲۶ هزار زن شاغل وجود دارد.

شیرخانی با بیان اینکه ملاک اشتغال در استان، بیمه شده های روستایی و تامین اجتماعی هستند عنوان داشت : افزایش فارغ التحصیلان متعدد در رشته های مختلف، عدم مهارت آموزی و مهارت آفرینی در بین جمعیت جویای کار استان از عمده دلایل افزایش آمار بیکاری در کشور و از جمله ایلام است.

وی گفت:در صنعت نفت، به ازای هر 10 میلیارد تومان، یک شغل ایجاد می شود و بسیاری از شغل ها در این حوزه مقطعی هستند.

مدیرکل ادراه تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد : باید همه صنایع و کارگاه های فعال در استان بویژه در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی از نیروهای بومی استان در پروژه ها استفاده کنند که در صورت مشاهده هر گونه استخدام و بکارگیری نیرو خارج از ضوابط و مقررات قانونی با مسئولان متخلف برخورد قانونی خواهد شد./م

مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام نیز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 450 میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد استان پرداخت شده که 310 میلیارد ریال آن مربوط به 9 ماهه امسال و 14 میلیارد نیز مربوط به سال 96 است .

 
دکتر کریم لاله ماژین افزود: از ابتدای اجرای طرح تولید نسخه الکترونیک و حذف دفترچه چهار هزار و 500 نسخه الکترونیک در استان تولید شده و 100 میلیارد ریال نیز با حمایت استاندار جذب استان شده است.

 مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان ایلام نیازمند 120 میلیارد ریال اعتبار است که امیدورایم تامین شود.

 سهیلا ملکشاهی در خصوص طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: این طرح نیازمند تامین مالی است و اجرای آن 120 میلیارد ریال بار مالی بهمراه دارد.
 
وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان به خوبی اجرا شده و امیدواریم در این راستا با همراهی مسئولان اشتغالزایی چشمگیری ایجاد

مدیرعامل بانک رفاه کارگران استان ایلام نیز در این نشست گفت: از سال 96 تاکنون یک هزار فقره تسهیلات ازدواج توسط این بانک به متقاضیان پرداخت شده است.
 
هوشنگ حقیقی پاک تاکید کرد: همچنین امسال 351 فقره وام قرض الحسنه به کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی، 90 فقره به بنیاد شهید و 70 فقره تسهیلات مربوط به سیل و زلزله پرداخت شده است.
 
وی افزود: بانک رفاه در 10 شعبه خدمات خود را ارائه می دهد و از جمعیت 600 هزار نفری استان ایلام 110 هزار نفر مشتری این بانک هستند.
 
حقیقی پاک یادآور شد: تاکنون 70 هزار کارت بانکی صادر شده و یک دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی و یک دستگاه دندانپزشکی سیار به مدیریت درمان بزای خدمت رسانی به مردم توسط این بانک اهدا شده است.

مدیر بانک توسعه تعاون استان نیز اظهار داشت :بانک توسعه هم اکنون به عنوان بانک دولتی در استان عاملیت چندین طرح اشتغالزا را به عهده گرفته است.

وفایی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون در توزیع تسهیلات برابر مقررات در خدمت مردم خواهد بود افزود: در توزیع تسهیلات ضمن لحاظ نمودن اهلیت متقاضی ، داشتن توجیهات فنی، اقتصادی و مالی طرح نیز ضروری است.
 
وی بیان داشت :در مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی این بانک آمادگی خود را جهت پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان از سوی نهادهای حمایتی اعلام نمود.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید ایلام در این نشست گفت: در 10 ماهه سالجاری یک هزار و 118 فقره تسهیلات با اعتبار 315 میلیارد ریال به جامعه هدف پرداخت شده است.
 
جعفر شرفخانی افزود: همچنین 950 فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار 230 میلیارد ریال جذب استان شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار