ایجاد کسب وکار پایدار در تربت حیدریه؛
رئیس کمیته امداد تربت حیدریه گفت: تفاهم نامه توانمندسازی با هدف آموزش، ایده پردازی، خلاقیت و ایجاد مشاغل جدید بین کمیته امداد و آموزشکده فنی وحرفه ای تربت حیدریه در حوزه کارآفرینی امضا شد.
کد خبر: ۷۰۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 28 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، عباس ترکمان زاده رییس کمیته امداد تربت حیدریه گفت: ما در واحد اشتغال و خودکفایی این اداره تمام تلاش خود را برای ایجاد کسب و کار پایدار بکار گرفته ایم و دست یاری به سوی همه نهادها ، به ویژه مراکز آموزش عالی گشوده ایم.

وی با اشاره به اینکه وام های اشتغالزایی از 15 تا 30 میلیون تومان جهت راه اندازی کسب و کار به مددجویان و خانواده های نیازمند اعطا می شود، افزود: برخی از این تسهیلات را دانشجویان تحت حمایت واجد الشرایط می توانند جذب نمایند که در صورت ارائه یک طرح توجیهی اقتصادی با کمک کارشناسان دانشگاهی تا سقف 50 میلیون تومان وام پرداخت می شود.

ترکمان زاده با اشاره به حلقه مفقوده بازار در عرصه تولیدات مددجویان گفت: مجریان طرح های اشتغال که تحت حمایت کمیته امداد هستند تولیدات متعددی دارند که از طرفی نتیجه آن انبار شدن تولیدات مددجویان و از طرف دیگر عدم توان اتصال به بازار است و این امر می طلبد تا مجامع علمی در این بخش راه کارهایی را ارائه دهند.

در ادامه، علی اسحاق نیا، رییس آموزشکده فنی وحرفه ای تربت حیدریه با توجه به سیاست های دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر توسعه فضاهای کسب و کار و کارآفرینی گفت: با تمام توان خود آمادگی برگزاری دوره های آموزشی در جهت توانمند سازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در حوزه اشتغال را دارد.

 وی خاطر نشان کرد: توان علمی دانشگاه فنی و حرفه ای با برگزاری دوره های انگیزشی کارآفرینی در حوزه های مختلف از جمله کسب و کارهای اینترنتی در بین دانشجویان علاقه مند و همچنین کمک به ایجاد کسب و کارهای خانگی موفق برای خانواده های تحت حمایت در خدمت این نهاد است.

در این جلسه کارشناسان آموزش و توانمندسازی کمیته امداد تربت حیدریه با اشاره به اینکه مشکل اصلی حوزه اشتغال مددجویان عدم وجود یک نقشه راه جامع و نبود نیازسنجی در بازار است، نقش مجامع آکادمیک را در تهیه این برنامه بسیار حائز اهمیت دانستند. 

 شایسته ذکر است: در این جلسه مقرر شد تا کارشناسان کمیته امداد و آموزشکده فنی وحرفه ای تربت حیدریه به منظور نحوه کار و اجرای این تفاهم نامه با هم به نشست و گفت و گو بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار