مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: موقوفات استان قم به‌زودی از حالت رکود خارج‌ شده و به سرمایه مولد و پویا تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۷۰۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 29 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس اسکندری در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: شفاف‌سازی عملکرد و اقدامات اولویت اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه قم است.

وی با اشاره به مسئله وقف و موقوفات موجود در استان قم افزود: پرداختن و اجرای درست و صحیح وقف و موقوفات مقوله‌ای حساس و بسیار دشواری بوده که امید می‌رود اوقاف و امور خیریه قم به‌درستی از پس انجام مسئولیت‌ها برآید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: برای بیان ظرفیت‌ها، اقدامات و استفاده از تجربه و دغدغه‌های علما و اساتید حوزه‌های علمیه دیدارهای مستمری بین اداره کل اوقاف و امور خیریه قم و فضلای حوزوی در دستور کار قرارگرفته است.

اسکندری ابراز کرد: فرهنگ‌سازی در مسئله وقف و تشویق عموم مردم به این سنت نیکو، مسئله مهم و ارزشمندی بوده که ائمه جمعه و اساتید حوزوی می‌توانند برای گره‌گشایی از بخشی از مشکلات موجود در استان آن را در بین آحاد مردم نشر دهند.

وی با اشاره به اهداف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه قم تأکید کرد: اجرای امینانه نیات واقفین و امانت‌داری در مسئله وقف هدف مهمی بوده که در سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم دنبال شده و برنامه ویژه نیز برای اجرای درست آن تدوین می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تأکید کرد: موقوفات استان قم به‌زودی از حالت رکود خارج‌شده و به سرمایه مولد و پویا تبدیل می‌شود.

اسکندری ادامه داد: خارج کردن موقوفات از رکود و ایجاد اشتغال و سرمایه مولد از آن‌ها در شرایطی که سایه تحریم در کشور سایه افکنده می‌تواند بخشی از مشکل معیشتی مردم را حل کرده و به کمکی به اقشار فرودست جامه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: تبلیغات سوء دشمنان در مسئله وقف برای دلسرد کردن و بی‌میلی مسئله وقف در کشور صورت می‌گیرد، البته برخی سوء مدیریت‌ها نیز در این مسئله تأثیرگذار بوده است، با شفاف‌سازی وقف و محل مصرف آن‌ها اعتماد عمومی به مسئله وقف بیشتر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار