کد خبر: ۷۰۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 31 January 2019

به گزارش تسنیم؛ محسن هاشمی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران با پیروز حناچی شهردار و معاونان شهردار تهران اظهار کرد: در ۱۸ ماه سپری شده، سه دوره تغییرات و بی ثباتی شش ماهه شاهد بودیم که کوتاه شدن زمان مدیریتها اجازه شناخت عمیق، برنامه ریزی و اجرا به مدیران نمی‌دهد و اولین نکته من این است که در دوسال آینده، شاهد ثبات و کمترین جابجایی درسازمان شهرداری باشیم و فقط تحولات در راستای کوچکتر کردن پیکره شهرداری و کاهش تعداد مدیران صورت گیرد نه جابجایی یا افزایش آنها.

وی تصریح کرد: در جلسه قبل محورهایی را برای تحول پیشنهاد دادم از جمله اینکه کمیسیون برنامه و بودجه می‌تواند هوشمندسازی سیستم منابع انسانی و پیمانکاری شهرداری و تامین درآمد پایدار شهر را محور اصلی فعالیت قرار دهد علاوه بر اینکه کمیسیون سلامت ومحیط زیست، تحول در نظام معیوب و فرسوده پسماند و مبارزه با حیوانات موذی را در کنار حفظ، بهبود و توسعه فضای سبز دنبال کند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در همین زمینه کمیسیون شهرسازی، پیگیری حقوق از دست رفته شهرداری در تخلفات شود و با تمرکز بر پرونده‌های بزرگ، منابع مالی قابل توجهی برای شهر ایجاد کند. براساس مدل پارتو، در ۲۰ درصد پرونده‌های تخلف می‌توان درآمدی چندهزار میلیارد تومانی را براساس کمیسیون ماده صد ایجاد کرد که بحران نقدینگی شهر را نیز حل کند، کمیسیون معماری وشهرسازی می‌تواند در نوسازی بافتهای فرسوده تحول محسوسی ایجاد کند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: کمیسیون حقوقی ونظارت شورا نیز می‌تواند سیستم مبارزه با رانت وتخلفات را فعال کرده و بدور از فضای مچگیری و هیاهو، نظم و قانون را در مجموعه شهرداری تقویت و حقوق بیت المال را بازپس بگیرد؛ کمیسیون عمران وحمل ونقل نیز می‌تواند سامانه کنترل پروژه‌های عمرانی را جهت شفاف سازی اجرا کند، نقد کردن ظرفیت ۷ میلیون نفری مترو، برقی کردن ۱۷۶ کیلومتر بی آر تی از دیگر موضوعاتی است که باید پیگیری شود.

وی با اشاره به وظایف کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر تهران گفت: تمرکز بر آسیبهای اجتماعی و ساماندهی وضعیت زننده معتادان متجاهر، کودکان‌کار، متکدیان و زنان بی‌سرپرست در کنار صیانت از فرهنگ دینی و ملی، در دوره‌های گذشته به آن توجه لازم نشده است از مواردی است که باید در این کمیسیون پیگیری شود.

هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: حرکتهای نمادین، شعار و فعالیت تبلیغاتی، فقط می‌توانند در کوتاه مدت موثر باشند و در دراز مدت اتکا به این فعالیتها، تاثیر منفی در ارزبابی مردم دارد؛ در فعالیتهای عینی ما دچار چالش جدی هستیم، اینکه وارد کردن ده قطار مترو به کارنامه سه شهردار تبدیل شود نشان از خالی بودن عرصه اجرا دارد چرا که در دوره گذشته، این سطح از اقدامات، انعکاس زیادی در تبلیغات نداشت و اگر نتوانیم با راهنمایی و رانندگی تعامل درستی انجام دهیم نتیجه‌ای شبیه سرنوشت طرح جدید ترافیک ایجاد می‌شود که موجب بی نظمی و عدم وصل بخش عمده درآمدهای شهرداری تهران است.

وی بیان کرد: بخش شهرسازی نیز دچار سردرگمی است، موضوع باغات، شورای معماری، تخفیف نقدی، تسهیلات بافت فرسوده در هاله ابهام و تایید و تکذیب قرار دارد و بخشی از شهروندان در ساخت و ساز و پرداخت عوارض دچار تردید شده‌اند که اثر خود را در کمبود درآمدها داشته است؛ همچنین در بخش نظارت وحقوقی، هنوز تکلیف پرونده‌های جنجالی مانند املاک نجومی و هلدینگ یاس مشخص نشده و اقدام محسوسی در موضوع شایسته سالاری و فراخوان انتصابات صورت نگرفته، بدنه اجتماعی اصلاح طلبان از عملکرد گذشته ناراضی هستند و بدلیل نبود معیار مشخص، انتصاب یک فعال اصلاح طلب به ناراضی تر شدن سایرین می‌انجامد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در دوسال پیش رو با پدیده چالشهای همزاد مواجهیم، بحرانهایی که همزمان یکدیگر را تشدید می‌کنند، از بحران رکود اقتصادی کشور تا رکود در صنعت ساختمان، کاهش ارزش پول ملی، نارضایتی‌های صنفی، اجتماعی و معیشتی مسایل فراوانی برای مدیریت شهری ایجاد خواهند کرد که اگر برای کنترل و پروسه حل آن ، برنامه نداشته باشیم ، آسیب خواهیم دید. در نتیجه نیازمند جهش نگاه مدیریت شهری و نگاه استراتژیک بجای مواضع تاکتیکی هستیم، در راهبرد ما باید مسایل حل شوند نه آنکه با مسکن ، تنها زمان سپری شده یا با فرافکنی مسئولیت آن به گذشتگان یا رقبای سیاسی یا دیگر مسئولان پاس داده شود.

هاشمی رفسنجانی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون که احکام برنامه سوم تصویب شده باید برای فرصت پیش رو برنامه‌های عملیاتی و گام به گام تدوین کرد و برنامه و وفاداری به اولویتها بصورت روزآمد و آنلاین توسط شهردار و شورا رصد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار