معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان در دوره توجیهی آموزشی پرورش زالو شرکت کردند.
کد خبر: ۷۱۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 31 January 2019

امیر زین العابدین قمی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در دوره توجیهی آموزشی پرورش زالو و استفاده از زالو برای درمان بیماری‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه به دلیل از بین رفتن اکوسیستم طبیعی، زالو‌ها به شدت کمیاب شده اند، افزود: این طرح علاوه بر کمک به اشتغال خانواده‌های تحت حمایت موجب تحول عظیم برای سلامتی افراد جامعه ازسوی زالو درمانی و درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون تومان برای راه اندازی طرح تکثیر و پرورش زالو نیاز است، بیان کرد: از بین ۶۵۰ گونه زالو تنها ۱۵ گونه از آن‌ها کاربرد پزشکی دارد و سه نوع هیرودووربنا، هیرودومدیسینالیس و هیرودواورینتالیس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های کاربردی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت در سه سطح مقدماتی اشتغال، مهارت‌آموزی و پایدارسازی و توسعه اشتغال برگزار می‌شود، افزود: آموزش‌های مقدماتی اشتغال متناسب با گروه‌های مختلف جامعه هدف تحت حمایت تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی آنان در حوزه کسب‌وکار می‌شود و هدف نهایی از این آموزش فراهم‌سازی فضای کارآفرینی برای تمامی مستعدان اشتغال، مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی و افراد بکار گرفته شده از طریق کاریابی و همچنین دانش آموزان معرفی‌شده از سوی حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد است.

زین العابدین قمی گفت: کمیته امداد در تمام مراحل ایجاد اشتغال از هدایت و مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های لازم، اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های شغلی ازسوی کارشناسان اشتغال را در برنامه کاری خود لحاظ کرده است.

وی افزود: طی ۴۰ سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۵۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موردنیاز در زمینه‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی وارد عرصه کار شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار