300 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در دوره توجیهی آموزشی پرورش زالو و استفاده از آن برای درمان بیماری‌ها شرکت کردند.
کد خبر: ۷۱۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 02 February 2019

«امیر زین العابدین قمی» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این که به دلیل از بین رفتن اکوسیستم طبیعی، زالوها به شدت کمیاب شده‌اند، افزود: این طرح علاوه بر کمک به اشتغال خانواده‌های تحت حمایت موجب تحول عظیم برای سلامتی افراد جامعه توسط زالو درمانی و درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

وي با اشاره به این که 35 میلیون تومان برای راه‌اندازی طرح تکثیر و پرورش زالو نیاز است، افزود: از بین 650 گونه زالو تنها 15 گونه از آنها کاربرد پزشکی دارد و سه نوع هیرودووربنا، هیرودومدیسینالیس و هیرودواورینتالیس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قمي با بیان این که آموزش‌های کاربردی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت در سه سطح مقدماتی اشتغال، مهارت‌آموزی و پایدارسازی و توسعه اشتغال برگزار می‌شود، افزود: آموزش‌های مقدماتی اشتغال متناسب با گروه‌های مختلف جامعه هدف تحت حمایت تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی آنان در حوزه کسب ‌و کار می‌شود.

وي ادامه داد: هدف نهایی از این آموزش فراهم‌سازی فضای کارآفرینی برای تمام مستعدان اشتغال، مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی و افراد بکار گمارده شده از طریق کاریابی و همچنین دانش‌آموزان معرفی ‌شده از سوی حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد است.

به گفته وي، آموزش‌های مهارت‌آموزی اشتغال نیز به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل یا افزایش مهارت اولیه و با هدف ایجاد اشتغال یا به ‌کارگماری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی فعال ارائه می‌شود و آموزش‌های پایدارسازی و توسعه اشتغال نیز برای ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت‌کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آن‌ها ارائه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به این که کمیته امداد در تمام مراحل ایجاد اشتغال از هدایت و مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های لازم، اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های شغلی توسط کارشناسان اشتغال را در برنامه کاری خود لحاظ کرده است، در پايان یادآور شد: طی ۴۰ سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۵۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موردنیاز در زمینه‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی وارد عرصه کار شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار