معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان گفت: در چهلمین سال فعالیت کمیته امداد بیش از ۱۰۰ هزار طرح خوداشتغالی توسط مددجویان اصفهانی اجرا شد.
کد خبر: ۷۱۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 03 February 2019

به گزارش تابناک، بهرام سوادکوهی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار طرح خوداشتغالی در زمینه‌های مختلف برای مددجویان و خانواده‌های آن‌ها اجراشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای تأسیس این نهاد بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های کمیته امداد اصفهان به سمت خودکفایی نیازمندان و افزایش عزت آن‌ها متمرکز شده بود و ایجاد شرایط بهره‌مندی آن‌ها از شغل آبرومندانه از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در این زمینه است.

سوادکوهی با اشاره به تنگناهای همیشگی مالی، کمبود و کمیابی منابع در عرصه خیر و احسان، تأکید کرد: این باعث شده است که الگوی خودکفایی مددجویان به سمت خوداشتغالی و کمک به راه‌اندازی کسب‌وکارهای شخصی حرکت کند به‌ نحوی‌که هزینه ایجاد یک شغل برای مددجویان کمتر از آنچه باشد که در حالت طبیعی در سایر بخش‌های اقتصادی هزینه می‌شود.

وی گفت: از ابتدای کار کمیته امداد در استان اصفهان تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار طرح خوداشتغالی در زمینه‌های مختلف برای مددجویان و خانواده‌های آن‌ها اجراشده است.

سوادکوهی نقش این نهاد در کمک به اشتغال مددجویان را منحصر در پرداخت تسهیلات ندانست و گفت: آموزش به‌عنوان پیش‌نیاز انجام هر کاری در جایگاه شایسته خود در برنامه‌های توانمندی این نهاد قرار دارد و در ۴۰ سال اخیر بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مددجویان مخاطب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پایدارسازی و ترویجی بوده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان نقش دیگر این نهاد در کسب‌وکارهای مددجویی را نقش نظارتی و پشتیبانی اعلام کرد و گفت: ۴۰ هزار طرح اشتغال مددجویی در حال حاضر فعال و تحت نظارت کارشناسان این نهاد قرار دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار