مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با توجه به نظارت مستمر دامپزشکی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده نشده است و شاهد کاهش پنج درصدی تلفات واحدهای پرورش طیور خوزستان در سال جاری هستیم.
کد خبر: ۷۱۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 05 February 2019

دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: دامپزشکی استان خوزستان با به کارگیری سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور بر تمامی مراحل جوجه‌ریزی، حمل و نقل طیور، ثبت و شناسایی کانون‌های بیماری، آمار تلفات و شرایط بهداشتی در واحدهای پرورشی نظارت دارد.

وی افزود: ارتقای ساختار بهداشتی مرغداری‌ها و استفاده از تکنولوژی مدرن در کنار رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی می‌تواند ضمن افزایش بهره‌وری و کاهش بیماری‌ها، ارتقای امنیت غذایی را به دنبال داشته باشد.

کنارکوهی دوره پرورش جوجه گوشتی را ۴۵ روز اعلام کرد و گفت: در خوزستان حدود 1000 واحد پرورش مرغ گوشتی وجود دارد که در مدت پرورش، کارشناسان دامپزشکی نظارت بهداشی دارند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: در 10 ماهه امسال 35 میلیون و 587 هزار و 781 قطعه جوجه یک‌روزه در مرغداری‌های خوزستان پرورش یافته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به نظارت مستمر دامپزشکی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده نشده است و شاهد کاهش پنج درصدی تلفات واحدهای پرورش طیور خوزستان در این مدت هستیم.

کنارکوهی تصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری اجرای پایش‌ها و مراقبت‌های بیماری‌های ویروسی طیور به طور مستمر انجام شده است. همچنین بازدید از مرغداری‌ها با رعایت کامل شرایط امنیت زیستی توسط کارشناسان انجام می‌شود و در تمامی مراحل پرورش دستورات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی به مرغداران توصیه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه مردم باید مرغ مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند، توصیه کرد: هر گونه مخاطرات بهداشتی و تلفات غیرمعمولی را در طیور اعم از روستایی یا صنعتی به دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند تا بررسی‌های لازم در این حوزه انجام شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار