ایران به توان انقلاب
اصفهان به عنوان استان مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی از ظرفیت قابل توجهی در زمینه اقامتگاه‌های بومگردی برخوردار است.
کد خبر: ۷۱۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 05 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از صدا و سیما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون 350واحد اقامتی بومگردی در استان فعال شده و اصفهان رتبه اول کشوری را در این زمینه دارد گفت: بعد از شرق استان، شمال استان شامل شهرستان های کاشان و آران و بیدگل رتبه دوم اقامت گاه های گردشگری در استان را دارند و بعد از آن در جنوب و غرب استان اقامتگاه تاسیس شده است و در 23شهرستان استان اقامتگاه های بوم گردی به بهره برداری یا در حال بهره برداری هستند.
فریدون اللهیاری افزود: توسعه بوم‌گردی در روستاهای استان اصفهان به ویژه در غرب و جنوب استان می‌تواند تهدید مهاجرت برای شهرهای بزرگ و مسائل اشتغال و اقتصادی را به فرصتی مثبت و اثرگذار در توسعه زمینه‌های اقتصادی پایدار و در کنار آن آبادانی اجتماعی و فرهنگی را حفظ کند.
وی با اشاره به اینکه تعداد اقامتگاه های بومگردی به عنوان رویکردی تازه در گردشگری استان اصفهان، در پنج سال گذشته روندی جهشی داشته و پنج برابر افزایش یافته است گفت: در این اقامتگاه ها میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شوند و با استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی به ویژه روستایی در محیطی طبیعی اوقات خود را سپری کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: بوم‌گردی تنها سفر به روستا برای تماشای طبیعت نیست، بلکه آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ‌های متفاوت همچنین رویارویی با هنرهای نهفته در دل خانه‌های روستایی است که اصفهان از این نعمت برخوردار است.
اللهیاری با اشاره به اینکه تعداد تختها قبل از انقلاب کمتر از 5هزار تخت و تا سال92 به 10هزار تخت رسید گفت: این تعداد تا پایان امسال به 30هزار تخت افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب 30هتل در استان اصفهان فعالیت داشتند و هم اکنون 120هتل در استان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است گفت: قبل از انقلاب 30دفتر خدمات مسافرتی داشتیم و الان 290دفتر به مسافران خدمات ارائه می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه از سال58 به بعد 9 اثر ملموس و ناملموس ثبت جهانی شده که هفت آثار تاریخی و دو اثر میراث ناملموس هستند گفت: بعد از انقلاب 5نشریه گردشگری در اصفهان در حال چاپ است.
استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور، دارای 108شهر و هزار و 934روستاست، این استان با بیش از 22هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع، قنات وزوان، قنات مزدآباد میمه و قنات مون اردستان به ثبت جهانی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار