در رزمایش مشترک بین بیمارستانی نیروهای مسلح مستقر در منطقه اصفهان مطرح شد
رییس اداره بهداشت و امداد و درمان نیروی هوایی ارتش گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و به عنوان یک نیاز ضروری به زودی آی سی یو هوایی از سوی این نیرو راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۱۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 15 February 2019

به گزارش تابناک، سرتیپ دوم پزشک سهیل نصوحی روز جمعه در حاشیه دومین رزمایش بین بیمارستانی این نیرو در اصفهان گفت: یکی از نواقصی ‌که در رزمایش های قبلی شناسایی شد، ضرورت وجود بالگرد مناسب به منظور احیای هوایی برای افراد بدحال که نیازمند مراقبت های ویژه هستند، بود.
وی ادامه داد: در زمان حاضر حمل مجروحان از طریق بالگردهای شنوک با حجم بالا صورت می گیرد ولی لازم است برای حمل و انتقال هوایی برخی مجروحان که نیازمند مراقبت های ویژه هستند، امکانات مناسب وجود داشته باشد.
رییس اداره بهداشت و امداد و درمان نهاجا ادامه داد: در همین راستا اقدامات مناسب جهت راه اندازی آی سی یو های هوایی بنا به دستور ستاد کل نیروهای مسلح در جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش پیگری شد و به زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود و در رزمایش بعدی از آن رونمایی خواهد شد.
سخنگوی رزمایش بین بیمارستانی نیروهای مسلح 'مدافعان ولایت' گفت: این رزمایش با هدف افزایش توان بیمارستان های نیروهای مسلح در حوادث طبیعی مثل سیب و زلزله و حوادث غیر طبیعی مانند جنگ و حوادث تروریستی برگزار شد.
وی ادامه داد: پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان یکی از پایگاههای مهم است و ضرورت دارد آمادگی های لازم برای زمان بحران به منظور ارائه کمک های اولیه، درمان و تخلیه مجروحان داشته باشد.
رییس اداره بهداشت و امداد و درمان نهاجا ادامه داد : علاوه بر این ضرورت دارد، هماهنگی های لازم بین بیمارستان های نیروهای هوایی و زمینی ارتش و همچنین بیمارستان های سایر نیروهای مسلح مانند بیمارستان های سپاه وجود داشته باشد تا در مواقع اضطراری هماهنگی های لازم صورت گیرد.
وی اظهارداشت : حوادث طبیعی مانند زلزله کرمانشاه نشان داد باید دستگاه های مختلفی در خصوص امدادرسانی وارد عمل شوند و این مساله نیازمند هم افزایی، هماهنگی است که در رزمایش ها این هدف دنبال می شود.
امیر نصوحی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ضرورت دارد نقاط ضعف و کاستی ها شناسایی و به منظور رفع آنها اقدامات متناسب صورت گیرد که در قالب رزمایش ها این نقاط ضعف شناسایی و برطرف خواهد شد. 
وی تصریح کرد: این رزمایش در مقایسه با رزمایش قبلی نشان از پیشرفت و سرعت بهتر بود و در قالب این تمرین ها و رزمایش ها اشکالان کار بیشتر برطرف خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار