به گفته مدیرکل هواشناسی استان اصفهان میزان بارش در ایستگاه کوهرنگ به عنوان سرچشمه زاینده رود در سال زراعی جاری برابر با 974.7 میلیمتر است که 60درصد از میانگین بلندمدت خود بیشتر است.
کد خبر: ۷۱۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 17 February 2019

به گزارش تابناک، حمیدرضا خورشیدی با بیان اینکه میانگین وزنی بارش تا اواسط بهمن ماه 1397 در استان برابر 85 میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه در بلندمدت 13درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 634.2درصد افزایش داشته گفت: میانگین حسابی بارش سال آبی جاری در ایستگاههای سینوپتیک استان نیز 121.5 میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه در بلندمدت دوره آماری، 45.7 درصد افزایش داشته است. 
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در سال زراعی جاری حدود 51 درصد از بارش یک سال زراعی کامل در بلندمدت را دریافت کرده اظهار داشت: در سال زراعی جاری 92 میلیمتر بارش در ایستگاه ازن سنجی شهر اصفهان ثبت شده است. 
به گفته وی ایستگاه فریدونشهر با 350 میلیمتر بارش و ایستگاه سمیرم با 323 میلیمتر بارش بیشترین میزان بارش دریافتی استان را به خود اختصاص داده اند و این در حالی است که بیشترین درصد دریافت بارش نسبت به بلندمدت در استان نیز مربوط به ایستگاه های اصفهان و گلپایگان به مقدار 91 درصد است. 
وی با بیان اینکه  میزان بارش در ایستگاه کوهرنگ به عنوان سرچشمه زاینده رود در این بازه زمانی برابر با 974.7 میلیمتر است اضافه کرد: این رقم  60درصد از میانگین بلندمدت خود بیشتر است. 
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت:بیشتر ایستگاههای هواشناسی استان در سال زراعی جدید، بارش هایی فراتر از نرمال دریافت کردند به طوری که ایستگاه های گلپایگان، اصفهان، چادگان، مبارکه، کبوترآباد، میمه، زرین شهر، سمیرم و مورچه خورت بیش از 50 درصد افزایش بارش داشته اند. 
وی اضافه کرد: تنها ایستگاههای اردستان، خوروبیابانک و کاشان کمتراز نرمال خود بارش دریافت کرده اند. 
خورشیدی در ادامه با اشاره به اطلاعات ثبت شده در ایستگاه سنجش آلاینده های جوی هواشناسی اصفهان در دیماه سال جاری، اظهار داشت: شاخص کیفیت هوا در این ماه پنج روز هوای پاک، 12 روز سالم، 6 روز ناسالم برای گروههای حساس و هفت روز ناسالم برای عموم را ثبت کرده است. 
وی اضافه کرد: با بررسی آلاینده های مختلف در دی ماه 97 مشخص شد که 3 درصد از روزهای ماه، آلاینده مسوول دی اکسید نیتروژن بوده و سایر روزها، ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5میکرون به عنوان آلاینده مسوول بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار