سمیه قاسمی طوسی در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به گستردگی فعالیت های حوزه بانوان، با گروه های مختلف بانوان مواجه هستیم و به فراخور نیازهای جامعه هدف، به مسائل آنها رسیدگی می کنیم.
کد خبر: ۷۱۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 21 February 2019

سمیه قاسمی طوسی در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به گستردگی فعالیت های حوزه بانوان، با گروه های مختلف بانوان مواجه هستیم و به فراخور نیازهای جامعه هدف، به مسائل آنها رسیدگی می کنیم.

وی افزود: برنامه های کارگاهی در حوزه بانوان از گذشته توسط اداره کل بانوان انجام می شد و امروز دیگر برنامه های دفتر معاونت زنان ریاست جمهوری با این برنامه ها اضافه شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه برای نخستین بار با مصوبه مجلس ۵صدم درصد از اعتبارات هزینه ای استان، به ما اختصاص یافت، گفت: سهم مازندران ۲۸۰ میلیون تومان شد.

این مسئول تصریح کرد: چهار طرح را با اولویت های آموزش مهارت ارتباطی، توسعه مشارکت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان و ساماندهی و ارتقای کیفی و کمی سرمایه های انسانی و سطح سلامت و بهداشت روان زنان و طراحی و ایجاد اتاق فکر کارآفرینی پایدار را به تصویب رساندیم و در مرحله پایانی این طرح قرار داریم.

طوسی با اشاره به اینکه یکی از این طرح ها با هدف رشد تشکل های مردم نهاد در راستای حذف پلاستیک است، ادامه داد: این طرح در زمینه اشتغال ۳۰ نفر از زنان آسیب دیده در حال اجرا است و مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه نظارت مستقیم در روند اجرای این طرح ها داریم، خاطرنشان کرد: مشکل امروز جامعه، اجرا نشدن طرح و برنامه نیست بلکه معتقدیم نظارت درستی در روند اجرای کار وجود ندارد به همین دلیل بر نظارت مستقیم، تاکید داریم.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به مشارکت بانوان در تولید محصول کشاورزی سالم و ارگانیک، اظهار کرد: طرح آموزش مهارت های کشت و کار در این راستا انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه تفاهمنامه ای در زمینه افزایش سطح سلامت زنان در مناطق روستایی منعقد کردیم، افزود: اصلاح شیوه زندگی سالم، ارتقای سطح سواد سلامت و جلب مشارکت های اجتماعی از اهداف اجرای این طرح است.

طوسی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با دفتر اداره کل شهری استانداری مازندران، گفت: توسعه سلامت و نشاط اجتماعی، کنترل یا کاهش آسیب های اجتماعی و کسب و کار و اشتغال پایدار زنان را در این تفاهمنامه دنبال می کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: تدوین سند ارتقای وضعیت زنان هم در مراحل پایانی قرار دارد که با تکمیل این سند، در سال ۹۸ به اداره کل بانوان بودجه اختصاص می یابد.

این مسئول با اشاره به انعقاد تفاهمنامه در زمینه اصلاح الگوی مصرف، ادامه داد: اهداف این تفاهمنامه حفظ محیط زیست، کمک به اقتصاد خانواده و فرهنگ سازی در سطوح مختلف است.

طوسی با بیان اینکه ۱۹۲۸ نفر زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی و ۲۵۲۶ نفر کمیته امداد و ۱۳ هزار و ۴۹۱ نفر از طریق تامین اجتماعی بیمه شدند، خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد بیمه شده قالیبافان به تعداد ۲۴ هزار و ۳۶۱ نفر است.

وی اظهار کرد: پنج هزار نفر بیمه کشاورزان و عشایر ۲هزار نفر مستمری بگیر و ۳ هزار نفر بیمه شده قالیباف هستند.

این مسئول با بیان اینکه ۲۷ مرکز قالیبافی در استان فعال است، افزود: این مراکز اشتغال خوبی برای زنان ایجاد کرده که می تواند فرش مازندران را هم معرفی کند.

طوسی درباره برنامه های هفته بزرگداشت زن، گفت: تجلیل از بانوان شاخص استان در هفته بززگداشت مقام زن انجام می شود.

وی تصریح کرد: ۳۶ میلیارد ریال در حوزه بانوان بی سرپرست و بدسرپرست به ۱۲۰۰ نفر اختصاص یافت.

طوسی با بیان اینکه برگزاری نخستین رویداد شتاب مشاغل خانگی کشور در مازندران در نیمه نخست سال ۹۸، افزود: در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری این رویداد هستیم.

وی ادامه داد: هدف این رویداد معرفی محصولات مشاغل خانگی و جذب بازار است.

طوسی با اشاره به ایجاد نخستین سازمان مردم نهاد فرهنگی در حوزه زنان، اظهار کرد: این سازمان با هدف نشر ارزش های انقلاب اسلامی و با محوریت تولید و انتشار محصولات فرهنگی تشکیل می شود.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره بازی های بومی و محلی و جشنواره ورزش های آبی بانوان سال آینده در مازندران برگزار می شود، ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی از ۲۵اسفند تا ۱۵ فروردین در ساری برگزار می شود.

مازندنومه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار