مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان گفت: پرونده تعمیر، مقاوم سازی و احداث مسکن مناطق زلزله زده سرپل ذهاب که توسط این استان در حال انجام است سال آینده تکمیل و بسته می شود.
کد خبر: ۷۱۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 21 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، غلامحسین خانی گفت: تعمیر نزدیک به 12 هزار واحد مسکونی تعهد 
ستاد بازسازی این استان بود که تا پایان ماه دی کار تعمیراتی بیش از 11 هزار و 500 باب آن انجام شد و تعدادی از واحدهای مسکونی به دلیل مسائل قانونی در تشکیل پرنده از جمله انحصار وراثت به سرانجام نرسیده که باید این کار توسط مالکین پیگیری شود.
وی بیان کرد: این نهاد در این حادثه مقاوم سازی 900 منزل را متعهد شد که بیش از 500 واحد آن تاکنون انجام شده و مابقی تا پایان سال تحویل مالکان خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان با اشاره به تعهد احداث هفت هزار واحد مسکن به دلیل تخریب در سرپل ذهاب تصریح کرد: 20هزار پرونده برای مالکین این منازل و افزون بر پنج هزار پرونده برای افراد مستاجر و فاقد مسکن به منظور احداث خانه تشکیل شد و تسهیلات بانکی به ارزش 730 میلیون ریال اختصاص یافته که 500 میلیون ریال آن وام قرض الحسنه و مابقی بلاعوض است.
وی ادامه داد: برای احداث هفت هزار مسکن در مناطق زلزله زده سه هزار و 200 باب آن بر عهده استان اصفهان قرار گرفت و بقیه را استان های مازندران و خراسان رضوی همکاری و مشارکت دارند.
خانی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای پروژه ها بر عهده بنیاد مسکن است، خاطرنشان کرد: احداث، تعمیر و مقاوم سازی توسط مردم و مالکان انجام می شود و پیگیری های افراد در تشکیل پرونده و انجام اقدامات عملیاتی در تسریع ساختمان سازی مهم بوده است.
وی یادآورشد: تا نیمه اول سال آینده تعهد احداث مسکن توسط استان اصفهان در شهرستان پل ذهاب انجام می شود و پرونده فعالیت این حوزه به بسته می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار