رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان مجهز به یک پایگاه اصلاح نژادی گوسفند و بز است.
کد خبر: ۷۱۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 23 February 2019

به گزارش تابناک، محسن کریمیان اظهار داشت: زمینه های مساعد طرح اصلاح نژاد گوسفند و بز در واحدهای بسته از طریق تلاقی با گوسفند اصیل رومانوف وبزهای اصیل سانن وآلپاین زمینه‌های مساعد فراهم و یک پایگاه اصلاح نژادی گوسفند وبز در استان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای افزایش بهره‌وری و اقتصادی شدن پرورش گوسفند و بز و ازدیاد تولید گوشت قرمز و شیر بز انجام می شود، بیان داشت: اولین مرکز تخصصی پرورش تلیسه (ماده گاو جوان) شیری سطح کشور در استان اصفهان ایجاد شده است که تأمین کننده تلیسه ممتاز برای سایر استانها نیز هست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان داشت: شیر تولیدی در استان اصفهان با توجه به کیفیت مناسب با قابلیت عرضه در بازارهای منطقه‌ای را دارد و در راستای خرید حمایتی شیرخام از دامداران استان، طی سال گذشته بیش از  پنج هزار و ۲۳۲ تن شیر خشک تولیدی گاوداری‌های صنعتی استان، به خارج از کشور صادر شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۱۸ واحد فرآوری و کنسرو آبزیان در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند که وجود این مراکز در فرآوری انواع ماهیان دریایی و پرورشی نقش اساس را در استان دنبال می ‌کنند، همچنین  بیش از هشت واحد عرضه تخصصی ماهی در قالب بازارچه های آبزیان در استان اصفهان فعال است.

کریمیان بیان داشت: در  سال ۹۶ حدود ۱۶۲ تن انواع آبزیان دریایی و پرورشی با ارزش ۸۹۰ هزار و ۲۵۹دلار  و ۱۶ هزار و ۱۰۰ کیلو گرم فراورده و کنسرو ماهی با ارزش ۵۴ هزار و ۴۱۹ دلار از استان اصفهان صادر شده است
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار