کرمانشاه -رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام طرح خطرسنجی بیماری قلبی در پایگاه‌های سلامت شهری خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 26 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از مهر،ویدا صنیعی  اظهار داشت: طرح های مختلفی از جمله خطرسنجی بیماریهای قلبی عروقی، سنجش دیابت و فشارخون با حضور مراقبین در پایگاه های سلامت شهری و بهورزان در خانه های بهداشت روستایی اجرا می شود.

رئیس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت نیاز بیماران به دریافت خدمات بیشتر به سطوح تخصصی دو و فوق تخصصی ارجاع داده می شوند.

به گفته دکتر صنیعی، پس از خطر سنجی بیماری های قلبی، انجام آزمایش قندخون و فشارخون، ارزیابی خطر برای افراد انجام شده و در صورت بالا بودن این فاکتورها ریسک ابتلا به بیماری ها اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات بیماران قلبی-عروقی، دیابتی و مبتلا به فشارخون در سامانه یکپارچه بهداشتی سیب توسط مراقبین سلامت و بهورزان ثبت می شود، افزود: تمرکز اصلی این برنامه ها بر روی افراد 30 سال به بالا است.

دکتر صنیعی خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به گروه های سنی میانسال و سالمند با مراجعه به پایگاه های سلامت شهری و خانه های بهداشت و با ارائه کد ملی در قالب پرونده های الکترونیکی ثبت می شود.

وی همچنین از انجام تست های تشخیصی زودهنگام سرطان های پستان، گردنه رحم و روده بزرگ برای افراد 30 سال به بالا خبر داد و بیان کرد: هدف از انجام تست های تشخیصی زودهنگام درمان به موقع در صورت ابتلا است تا از مرگ و میر و عوارض ناشی از این بیماری ها جلوگیری شود.

رئیس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در مراکز جامع سلامت پزشک، کارشناس تغذیه، روانشناس نسبت به ارائه خدمت به مردم اقدام می کنند.

دکتر صنیعی انجام آزمایش های قند خون و چربی برای خطرسنجی بیماری های قلبی و نیز انجام فشارخون را رایگان دانست و گفت: باید اطلاع رسانی های لازم برای مراجعه مردم به پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت به منظور پیشگیری از سکته های قلبی و بیماری های خاص انجام شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار