مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از کشف و ضبط 15 قبضه سلاح شکاری در شهرستان های آمل، کیاسر، ساری، فریدونکنار، نکا و بابل خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 27 February 2019

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از کشف و ضبط 15 قبضه سلاح شکاری در شهرستان های آمل، کیاسر، ساری، فریدونکنار، نکا و بابل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در پی گزارش دریافتی مبنی بر شکار غیرمجاز با هماهنگی قضایی و همکاری نیروی انتظامی منزل یک متخلف را بازرسی و یک قبضه سلاح شکاری به همراه حیوانات تاکسیدرمی شده مانند 2 راس قوچ و کل وحشی ، یک راس کله بز وحشی، یک طاقه قرقاول نر و یک قطعه پرنده کشف و ضبط کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در حوزه استفاظی، پنج شکارچی غیرمجاز را به همراه 5 قبضه سلاح شکاری (2 قبضه قاچاق) و تعدادی فشنگ دستگیرکردند.
ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهر کیاسر ازمنزل یک شکارچی مقداری گوشت تازه شکار شده مرال و تعداد 2 قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست مرال از جانوران حمایت شده محسوب و ضرر و زیان هر راس آن 350 میلیون ریال است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به دستگیری یک شکارچی غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ساری (محیط بانی سنگده) در منطقه ولیک ‌بن این شهرستان به همراه قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ افزود: در فریدونکنار نیز ماموران یگان حفاظت این شهرستان حین گشت وکنترل شبانه از شکارچیان غیرمجاز 2 قبضه سلاح شکاری و یک قطعه پرنده خوتکا کشف و ضبط و در ادامه ماموریت 12 رشته دام هوایی را جمع آوری کردند.
حسینعلی ابراهیمی گفت: در شهرستان نکا نیز از 2 شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و 3 طاقه قرقاول کشف و ضبط شده و به شکار 11 طاقه قرقاول با همکاری دونفر دیگر اعتراف کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابل حین گشت وکنترل درحوزه استحفاظی، شکارچیان غیرمجاز را به همراه 2 قبضه سلاح شکاری (یک قبضه قاچاق) دستگیر کردند.
همه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار