معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: دولت تدبیر و امید در سال 98 منابع خوبی برای بهسازی و احیای بافت با ارزش روستایی پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۷۲۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 28 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدرضا شاملو افزود : بر اساس ماده 99 قانون برنامه ششم توسعه دولت باید منابع لازم را تهیه کند و برای300 روستا طرح جدید گردشگری و احیای بافت های با ارزش تهیه شود. 
وی اظهارداشت : هم اکنون طرح های بهسازی و احیای بافت های با ارزش و توسعه گردشگری در یکصد روستای منتخب کشور در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های احیای بافت های تاریخی و با ارزش و توسعه گردشگری از برنامه سوم توسعه (1383) در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروع و کار مطالعه و تهیه طرح برای حدود 150 روستا انجام شد. 
شاملو اظهار امیدواری کرد که سال آینده تحول خوبی در اجرای این طرح ها در کشور بوجود آید. 
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه 18 روستا از اصفهان برای اجرای طرح های بهسازی و احیای بافت های با ارزش و گردشگری در کارگروه استانی بررسی و مصوب شد، گفت: تعدادی از آنها در کارگروه ملی بررسی شده است. 
به گفته وی اصفهان با توجه به بافت روستاها و اقلیم خاص مناطق مختلف خود ظرفیت های خوبی در این بخش دارد. 
وی تصریح کرد : در اجرای این طرح ها، زیرساخت های لازم برای توسعه روستاها فراهم، شبکه معابر، ساماندهی، بافت و معماری بومی روستا احیا و فضاهای مورد نیاز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی پیش بینی می شود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار