نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در بخش آب مشکلات به قانون توزیع عادلانه در سال 61 برمی‌گردد که نیاز به اصلاح دارد اما دستگاه مربوطه مایل به انجام آن نیست، چون برخی از اختیاراتش را از دست خواهد داد.
کد خبر: ۷۲۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 28 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: علی اکبری ظهر امروز در اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی اظهار کرد: در بخش آب خطاهایی داشته‌ایم که در آن زمان با نگاه عدالت اجتماعی بوده است.

نماینده مردم شیراز با اشاره به این که اشتباهات در بخش قانون‌گذاری، مدیریت و مصرف جدی بوده افزود: زمانی از یک مدیر برای دادن بیشترین پروانه بهره‌برداری از چاه تقدیر شد و ما منابع آب را از دست دادیم.

وی ادامه داد: در شیراز 120 هزار باغ‌ویلا ساخته شده بیش از 150 هزار چاه غیر قانونی داریم، در قانون آمده است که باید چاه‌های غیرمجاز پلمپ شوند اما اجرای آن کار سختی است که تاکنون منجر به فوت یک نفر نیز شده است.

اکبری افزود: در بخش آب مشکلات به قانون توزیع عادلانه در سال 61 برمی‌گردد که نیاز به اصلاح دارد اما دستگاه مربوطه مایل به انجام آن نیست، چون برخی از اختیاراتش را از دست خواهد داد.

نماینده مردم شیراز با اشاره به این که چالش مدیریت آب باعث از بین رفتن اعتماد مردم شده است تصریح کرد: در دادگستری مسؤولان به نظرهای کارشناسی توجه نمی‌کنند و به شکایت‌ها ترتیب اثر نمی‌دهند.

وی یادآور شد: سازمان‌های آب منطقه‌ای که بر اساس حوضه آبریز شکل گرفته بودند به مدیریت استانی تقسیم شدند و رییس جمهور وقت در سفر استانی به مردم گفت من مدیر هستم و هر میزان می‌خواهید برداشت کنید.

اکبری خاطر نشان کرد: در سال 89 مجلس اجازه داد کسانی که قبل از سال 85 چاه حفر کرده‌اند می‌توانند پروانه بگیرند اما شاهد هستیم چاه‌هایی احداث می‌شود و برای آنها سند سال 83 می‌سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار