رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: علت سفر قریب الوقوع روحانی به عراق/هشتگ «ظریف_بمان» ترند نخست توئیتر شد/مدیران بانک سرمایه صورتجلسه‌ها را شبانه و در استخر امضا می‌کردند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 28 February 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سردار کوثری پاسخ داد: علت سفر بشار اسد به ایران

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: بعد از پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، بشار اسد به ایران آمد تا حضورا از رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تشکر کند. محمد اسماعیل کوثری در گفت وگو با خبرآنلاین درباره سفر بشار اسد به تهران گفت: در مقطعی مردم سوریه مظلوم واقع شدند، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان گروه هایی همچون داعش را فعال کردند و آنها را به جان مردم مظلوم سوریه انداختند، ما باید به آنها کمک می کردیم. وی افزود: کمک ایران به سوریه عمدتا در قالب مستشاری انجام گرفت تا در نهایت جبهه ائتلاف متشکل از آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی شکست خورد و سرزمین های سوریه از اشغال خارج و تحویل مردم و دولت رسمی این کشور شد. جانشین قرارگاه ثارالله گفت: بعد از پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، بشار اسد به ایران آمد تا حضورا از رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تشکر کند.

شورای عالی امنیت ملی از کریمی قدوسی شکایت کرد

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندنگان گفت: یک نهاد رسمی شورای عالی امنیت ملی شکایتی از جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد به این هیأت ارائه کرده است. محمد جواد جمالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، گفت: آقای کریمی قدوسی در قم صحبت‌هایی را درباره آقای روحانی و آقای لاریجانی مطرح کرده که در پی آن دادستانی کل کشور علیه ایشان شکایت کرد، در این راستا بنا شد که وی در هیأت نظارت حضور پیدا کرده و توضیح دهد. وی ادامه داد: همچنین شکایتی از یک نهاد رسمی (شورای عالی امنیت ملی) از آقای کریمی قدوسی درباره فیلم منتشر شده از آقای دری اصفهانی در مجلس به هیأت رسیده که در این باره هم آقای کریمی قدوسی در هیأت توضیح می‌دهد. جمالی درباره اظهارات کریمی قدوسی درباره ام آی سیکس، گفت: سپاه تنها بیانیه و جوابیه‌ای را منتشر کرده است که تکذیبیه بوده، شکایتی از ایشان به هیأت نرسیده است. وی اظهار داشت: شکایتی از مجتبی ذوالنور درباره صحبت‌هایش از رئیس جمهوری شده است که ذوالنور صحبت‌هایی درباره عدم حضور رئیس جمهوری در زمستان گذشته در محل کارش را مطرح کرد که قرار شد در اولین جلسه برای ارائه توضیحات در هیأت حضور پیدا کند. جمالی گفت: شکایت معاونت حقوقی رئیس جمهوری و احمد آبادی از دفتر مبارزه با پولشویی از محمد دهقان نماینده طرقبه در جلسه امروز این هیأت مورد بررسی قرار گرفت، این شکایت ناظر بر صحبت‌ها و سخنرانی آقای دهقان در مجلس و مصاحبه‌های ایشان بود که ما وقتی متن منتشر شده از صحبت‌های ایشان را دیدیم به این نتیجه رسیدیم که آقای دهقان به فرد خاصی اشاره نکرده است لذا نتیجه گیری هیأت این بود که سخنرانی و صحبت‌های آقای دهقان خلاف وظایف نمایندگی نبوده است.

هشدار زاکانی درباره فتنه آینده

یک نماینده سابق مجلس گفت: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی شاه‌کلیدهای بیانیه گام دوم است لذا باید مسیری دنبال شود که بر گام‌های مستحکم گذشته پافشاری شده، عیوب و نواقص را برطرف و به سمت تحول حرکت کنیم تا درنهایت شاهد شکل‌گیری دولت و تمدن اسلامی باشیم. علیرضا زاکانی، اظهار کرد: مرور رهبر معظم انقلاب نسبت به ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی که با نام «گام دوم» مطرح است را می‌توان سرفصل یک تغییر دانست. وی افزود: در این بیانیه یک مرور کاملاً واقع‌بینانه و منصفانه صورت گرفته و منطق جمهوری اسلامی در مواجه با امور مختلف ذکر می‌شود و از سوی دیگر دست آوردها، ظرفیت‌ها و اولویت‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است. زاکانی تصریح کرد: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی شاه‌کلیدهای بیانیه گام دوم است لذا باید مسیری دنبال شود که بر گام‌های مستحکم گذشته پافشاری شده، عیوب و نواقص را برطرف و به سمت تحول حرکت کنیم تا در نهایت شاهد شکل‌گیری دولت و تمدن اسلامی باشیم. این فعال سیاسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرونده استبداد را بست و نظام سلطه را به چالش کشید، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی در نقطه‌ای ایستاده که دشمن در عرصه‌های مختلف شکست خورده است.

علت سفر قریب الوقوع روحانی به عراق

نخست وزیر عراق با اشاره به سفر قریب الوقوع دکتر روحانی به عراق اعلام کرد به دنبال تعیین نهایی سرنوشت پرونده‌های راهبردی با رئیس‌جمهور ایران هستیم. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسلة، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی که دیروز برگزار کرد، سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به عراق را تأیید کرد و گفت: ما به دنبال تعیین نهایی سرنوشت پرونده‌های راهبردی با رئیس‌جمهور ایران هستیم که به زودی عازم عراق خواهد شد. وی همچنین به دعوتنامه‌های متقابل میان مصر و عراق برای انجام سفر بین مقامات دو طرف اشاره کرده و گفت که دعوتنامه‌های متقابل برای سفر‌های رسمی بین عراق و مصر وجود دارد. وی همچنین در خصوص حضور نیرو‌های خارجی در عراق گفت که حضور این نیرو‌ها محدود است و مأموریت آن‌ها تنها در خصوص آموزش نیرو‌های عراقی و مبارزه با داعش است. عبدالمهدی گفت که نسبت به تحولات مثبتی که برای حل بحران مربوط به وزارتخانه‌های خالی از سوی فراکسیون‌های سیاسی دنبال می‌شود، با سیاست باز برخورد می‌کند.

ناطق‌نوری تولیت آستان قدس رضوی می‌شود؟

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری از دعوت کردن ناطق نوری برای گرفتن مسئولیت تولیت آستان قدس خبر داد و گفت: {تولیت آستان قدس} جای خوب و مناسبی برای حضور آقای ناطق است که در گذشته هم صحبت آن مطرح بود. حسن غفوری فرد در این باره به خبرآنلاین گفت: واقعیت این است که جایگزین کردن بزرگان اصولگرا که از بین ما می‌روند تقریبا غیرممکن است به طور مثال جایگزینی برای افرادی مانند آیت‌الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی در جریان اصولگرایی وجود ندارد، البته مشکل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد عدم تمایل افراد تأثیرگذاری مانند آقای ناطق نوری در جریان اصولگرایی است که اگرچه می‌توانند فعال باشند، اما متاسفانه رغبتی ندارند. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه بیان اینکه بار‌ها از آقای ناطق نوری درخواست حضور فعال در جریان اصولگرایی را داشتیم، ادامه داد: ما فراوان اصرار کردیم که ایشان بیایند، زیرا در شرایط فعلی می‌توانند در ایجاد وحدت بین اصولگریان نقش تعیین کننده داشته باشند، اما به هر دلیلی برای ورود به فعالیت سیاسی راضی نشدند. وی با بیان اینکه فوت بزرگان اصولگرایی از طرفی و نداشتن رغبت برخی دیگر برای فعالیت سیاسی شرایط سختی برای اصولگرایان ایجاد کرده است، تصریح کرد: با این حال، همچنان در تلاشیم که از حضور آقای ناطق نوری قبل از انتخابات بهره‌مند شویم و به وحدت برسیم. غفوری فرد در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد شورای هماهنگی دو با حضور آقای ناطق تشکیل شود، ادامه داد: ایشان تا این لحظه هیچ تمایلی برای ورود به فعالیت سیاسی نداشتند، در این زمینه بار‌ها با ایشان صحبت کردم، ولی ایشان به پذیرفتن مسئولیت سیاسی و کشوری اقبالی ندارند.

صحنه‌ای که اشک سید حسن نصر‌الله را جاری کرد

سید حسن نصرالله از سفر کوتاه بشار اسد به تهران استقبال و اظهار کرد: با دیدن تصویر دیدار امام رهبر با بشار اسد اشکانم جاری شد. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در یک دیدار داخلی درباره صحنه دیدار و دست دادن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت: از دیدن این صحنه اشکانم جاری شد. بشار اسد روز دوشنبه در اولین سفر خود به ایران بعد از آغاز بحران در کشورش در سال ۲۰۱۱، در تهران مورد استقبال مقامات عالی کشورمان قرار گرفت. او در این سفر دیداری صمیمانه با مقام معظم رهبری داشت و پس از آن با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد که این دیدار‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و بین‌المللی داشت. براساس سایت"لیبانون دیبایت"، سید حسن نصرالله همچنین در این دیدار داخلی و ویژه با هیأت‌هایی از زنان حزب‌الله لبنان به مناسب ولادت حضرت فاطه زهرا (س) به مسائل دینی پرداخت. دبیرکل حزب‌الله لبنان در این دیدار به بحث مسائل سیاسی نپرداخت چرا که این دیدار اساسا ماهیت دینی داشت. اما او در این دیدار به برخی نمونه‌ها برای محاصره حزب‌الله لبنان به واسطه اعمال تحریم‌ها علیه این حزب اشاره کرد و گفت: عنوان نخست جنگ کنونی خشک کردن منابع مالی، گرسنه نگه داشتن و محاصره مالی برای تحت فشار گذاشتن مقاومت است. او ادامه داد: هدف تضعیف ماست و تمام تلاش‌ها و از این قبیل اقدامات با نیت تسلط یافتن برماست؛ لذا باید ما اراده‌ای برای به چالش کشاندن آن‌ها داشته باشیم.

هشتگ «ظریف بمان» ترند نخست توئیتر شد

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر روز سه شنبه در واکنش به استعفای 'محمدجواد ظریف' وزیر امورخارجه ایران با هشتگ «ظریف بمان» خواستار ماندن وی در ریاست دستگاه دیپلماسی کشور شدند؛ به طوری که این هشتگ به ترند نخست توئیتر تبدیل شد.

احضار مدیرکانال تلگرامی جنجالی داوران به فدراسیون فوتبال

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران درباره ممنوعیت عضو شدن داوران در یک کانال جنجالی داوری توضیح داد: آن کانال مطلبی را عنوان کرده بود که درست نبود و ما هم طبق همان نامه منتشر شده دستور دادیم که داوران از آن خارج شوند و دیگر حق عضویت در آن را نداشته باشند. درباره اینکه مدیریت آن کانال بر عهده یکی از داوران جوان است گفت: این موضوع درست است. البته ما او را به کمیته داوران فدراسیون فوتبال احضار خواهیم کرد تا توضیحات قانع‌کننده‌ای درباره مطالبی که در فضای مجازی انتشار داده است، بدهد و سپس درباره او تصمیم خواهیم گرفت. /ایسنا

مدیران بانک سرمایه صورتجلسه‌ها را شبانه و در استخر امضا می‌کردند

حسین هدایتی متهم پرونده اخلال در نظام اقتصادی گفت: به گفته مدیرعامل دناساز مدیران بانک سرمایه و موسوی‌نژاد شب‌ها و در استخر دفتر مدیرعامل این شرکت صورتجلسه‌ها را امضا می‌کردند. در کیفرخواست عنوان شده که ۸ فقره شرکت کاغذی را وسیله و ابزار برای اغفال بانک سرمایه قرار دادم در حالی که هیچ یک از این شرکت‌ها متعلق به من نیست. ۵ شرکت از ۸ شرکتی که در کیفرخواست به آن اشاره شده قبل از سال ۹۲ مصوبه دریافت وام گرفته بودند و شرکت دناساز که در این کیفرخواست به آن اشاره شده برای قرارگاه خاتم فعالیت می‌کرد و در ساخت پل صدر شرکت داشته و امروز مدیرعاملش در زندان است./ تسنیم

سفر مشکوک تاج به امارات!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ظاهرا قرار‌های کاری فردای خود را لغو کرده تا به خارج از ایران برود. او قرار است سفری یک روزه داشته باشد. خبر‌های رسیده حکایت از آن دارد که مقصد رئیس فدراسیون فوتبال هم کشور امارات است. این سفر ناگهانی باعث ایجاد شک و شبهه‌ای شده است. بعضی‌ها در فدراسیون اعتقاد دارند تاج به امارات می‌رود تا تکلیف سرمربی بعدی ایران را مشخص کند.

استعفا‌های وزرا فقط یک شایعه است

الیاس حضرتی عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به انتشار خبری مبنی‌بر استعفای حجتی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: این خبر شایعه است و صحت ندارد. وی همچنین درباره برخی خبر‌ها درباره استعفای زنگنه وزیر نفت هم، اظهار کرد: این موضوع را شخص وزیر تکذیب کرده و استعفای هیچ یک از وزرای دیگر اکنون صحت ندارند و تمام این مسائل شایعه است. / باشگاه خبرنگاران جوان

زنگنه: استعفا نداده‌ام، بگردند تا بگردیم

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت وزرا در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شایعه مربوط به کناره گیری‌اش از کابینه دولت اظهار کرد: بگردند تا بگردیم. گفتنی است که روز گذشته کریمی قدوسی نماینده عضو جبهه پایدار مجلس شورای اسلامی گفته بود که در پی استعفای ظریف، با این استعفا موافقت شده و زنگنه وزیر نفت نیز به زود استعفا خواهد داد، این در حالی است که اعلام شد که رئیس جمهوری با استعفای ظریف موافقت نکرده است. / ایسنا

انتقال آب در مجلس باز هم حاشیه‌ساز شد

در هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ علی ادیانی‌راد، نماینده قائمشهر پیشنهادی درباره ممنوعیت انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی را عنوان کرد. علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت این پیشنهاد را قانون‌گذاری دائم دانست و از طرح آن جلوگیری کرد. این موضوع انتقاد نمایندگان استان‌های شمالی را به همراه داشت و آنان قصد خروج از صحن را داشتند، ولی هیأت رییسه از این کار جلوگیری کرد و افرادی همچون نعمتی و وکیلی به مذاکره و گفت وگو با این نمایندگان پرداختند. همچنین نمایندگانی از جمله حسن‌بیگی، کامران، لاهوتی، یوسف‌نژاد و . . . به جایگاه هیأت‌رییسه رفتند تا با علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفتگو کنند. نمایندگان خوزستانی نیز که نسبت به انتقال آب کارون معترض بودند به جمع اعتراض کنندگان در صحن پیوستند. علاوه بر این نمایندگان سمنان و اصفهان هم به اعتراض نمایندگان استان‌های شمالی انتقاد کردند. / اعتمادآنلاین

واکنش وزارت بهداشت به "نه" مجلس برای افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت هر پاکت سیگار

وزارت بهداشت:افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت هر پاکت سیگار بر اساس لایحه بودجه ۹۸ در حالی در مجلس رای نیاورد که این افزایش می‌توانست ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد برای کشور به ارمغان آورده و از اعتیاد، افزایش بار بیماری و مرگ ناشی از مصرف دخانیات جلوگیری کند. قیمت محصولات دخانی در ایران بسیار پایین و متوسط قیمت پاکت سیگار در ایران حدود ۰. ۲ دلار است، در حالی که متوسط جهانی آن بیش از ۴ الی ۴. ۷۵ دلار است. ۸ میلیون ایرانی دخانیات مصرف می‌کنند.

شکایت رئیس سازمان میراث فرهنگی از هاجر چنارانی

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: شکایت واصله از دستگاه‌هایی، چون معاونت حقوقی رئیس جمهور و سازمان میراث فرهنگی از تعدادی نمایندگان به هیأت بررسی شد. محمد جواد جمالی نوبندگانی تیتر یک محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح جلسات هفته جاری هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: هیأت نظارت میزبان محمد دهقان نقندر نماینده طرقبه برای بررسی شکایت معاونت حقوقی رئیس جمهور و آقای احمد آبادی از دفتر مبارزه با پولشویی بود، این شکایت ناظر به صحبت‌ها و سخنرانی آقای دهقان در مجلس و مصاحبه‌های ایشان بود. وی با بیان اینکه مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی شکایتی از هاجر چنارانی نماینده نیشابور به هیأت داده است، گفت: خانم چنارانی انتساباتی در صحبت‌هایشان به آقای مونسان مطرح کرده که در پی آن شکایت صورت گرفته است.

آیت الله سبحانی: دریافت سود وام و دیرکرد حرام است

آیت الله سبحانی با بیان اینکه غالب استفتائاتی که به دفتر ما می‌آید، مشکلات بانکی است، گفت: مردم از سود و دیرکرد ناراضی و در رنج هستند و مراجع هم می‌گویند سود حرام است تا چه رسد به سود دیرکرد. آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه غالب استفتائاتی که به دفتر ما می‌آید مشکلات بانکی است تصریح کرد: مردم وام می‌گیرند ولی سود را نمی‌توانند بدهند و دیرکرد هم به آن اضافه می‌شود و به همین دلیل آنان روانه زندان می‌کنند؛ مراجع می‌گویند سود حرام است تا چه رسد به سود دیرکرد ولی بانک‌ها کار خود را می‌کنند. وی افزود: اگر کسی عالم اقتصاد، فرهنگ، سیاست و عالم دینی حرفی زد و ما را هدایت کرد دیگران هم باید به اقوال آنان گوش فرداده و عمل کنند. وی با تاکید بر اینکه در هر رشته‌ای که عالمی داریم و دلسوز است باید حرف او گوش بدهیم اظهار کرد: دسته دوم در تعبیر امام، ملتی است که واع و گیرنده باشد و اگر مرجعی گفت چیزی حرام است تبعیت کند.

درگیری در مجلس بر سر انتقال آب دریای مازندران

نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان به انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی اعتراض کردند. در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 8 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی پیشنهادات الحاقی به تبصره 15 لایحه بودجه سال 1398، علی ادیانی، نماینده قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی، پیشنهادی درباره ممنوعیت انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ارائه کرد. علی مطهری، که ریاست جلسه علنی را به‌عهده داشت اجازه طرح پیشنهاد به وی نداد و گفت: پیشنهاد شما ماهیت بودجه‌ای ندارد. به‌دنبال این موضوع نمایندگان استان مازندران با حضور کنار جایگاه هیت رئیسه به این موضوع اعتراض کردند. با درخواست علی مطهری نمایندگان حاضر نشدند تا به جایگاه‌های خود بازگردند و و در نهایت مطهری اعلام کرد: پیشنهاد آقای ادیانی نوعی قانون‌گذاری دائمی است. پیشنهاد بودجه‌ای نباید این‌گونه باشد، به‌عنوان مثال وی می‌توانست بگوید ردیف‌های انتقال آب خزر به فلات مرکزی صرف محل‌هایی دیگر شود، اما این‌گونه که وی مطرح کردند که انتقال آب ممنوع است تصمیمی است که شورای عالی آب می‌گیرد و اصلاً ماهیت بودجه‌ای ندارد. در ادامه نمایندگان مازندران جایگاه هیأت رئیسه را ترک کرده قصد ترک جلسه علنی را داشتند. چند عضو هیأت رئیسه تلاش کردند تا مانع آنها شوند. سپس با رایزنی چند تن از اعضای هیأت رئیسه مجلس، نمایندگان به جایگاه خود بازگشتند.

دستگیری یکی از مدیران کل گمرک توسط وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات از برخورد با باند فساد اقتصادی در گمرک خبر داد. در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات آمده است:سربازان گمنام امام زمان (عج) با همکاری کارکنان پا کدست گمرک با شناسایی باند فساد اقتصادی، تعداد ی از کارمندان متخلف، مرتبطان ودلالان این پرونده از جمله یکی از مدیران کل گمرک را دستگیر کردند. دریافت رشوه برای نقض تشریفات قانونی گمرکی، اظهار غیر واقعی در تعیین ارزش کالاها و تضییع حقوق وعوراض گمرکی از جمله اقدامات این باند است.

نماینده دادستان: حسین هدایتی ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج کرده

نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی گفت: هدایتی با تبانی با مدیران بانک ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج نموده است. در ابتدای اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام علنی آغاز شد. در ابتدای جلسه قاضی مسعودی مقام اظهار کرد: جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، مجتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی و هانیه پهلوان تشکیل و رسمی است. وی در ادامه از نماینده دادستان خواست که کیفرخواست متهمان را قرائت کند که وی با حضور در جایگاه کیفرخواست متهمان را قرائت کرد.

هاشمی طبا: پیام سردار سلیمانی به ظریف وحدت آفرین بود

مهندس مصطفی هاشمی طبا ضمن تقدیر از پیام سردار سلیمانی به ظریف، آن را وحدت بخش توصیف کرد. وی گفت: سردار قاسم سلیمانی چهره ای خدوم و موجه هستند و همهِ می دانند که دغدغه ای غیر از عزت و اعتلای ایران ندارد. ایشان در شرایطی به آقای ظریف نامه نوشته و تلاش کردند از وزیر امور خارجه دلجویی کنند که در بحث استعفا، مورد بحث نبود، با این حال نظری وحدت آفرین داد تا مثل همیشه تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد. ما هم اکنون بیش از هر چیز دیگری، به وحدت و همصدایی احتیاج داریم و لازم است، مسئولین در قوا و دستگاه های مختلف با هم به هم‌صدایی برسند و اینطور نباشد که فقط در حرف «وحدت، وحدت» کنند و در عمل تنور اختلاف و انشقاق را گرم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار