معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان گفت: چهار هزار و 192 کودک اصفهانی دچار سوءتغذیه، تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و در سال جاری ۳۲ هزار و ۸۹۲ سبد غذایی در اختیار آنها قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۲۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 02 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جلال یزدانی با بیان اینکه چهارهزار و 192 کودک دچار سوءتغذیه کمتر از 5 سال در حال حاضر تحت پوشش طرح مبارزه با سوءتغذیه کودکان کمیته امداد قرار دارند، اظهار کرد: بیش از ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در قالب ۳۲ هزار و ۸۹۲ سبد غذایی از ابتدای سال جاری تاکنون در اختیار این کودکان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هزینه هر سبد غذایی به‌ صورت ماهیانه به کارت‌های مخصوص خرید مایحتاج این کودکان واریز می‌شود و مبالغ واریزی تنها می‌تواند برای خرید اقلام مشخص طرح در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هزینه شود، افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد استان رویکرد اورژانسی در زمینه ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان، تصریح کرد: مبارزه کمیته امداد با سوءتغذیه کودکان با مشارکت وزارت بهداشت و درمان به شکل ویژه از سال ۸۴ آغاز شد و تا کنون حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال ادامه دارد.

یزدانی با اشاره به اینکه تعداد کودکان در انتظار دریافت خدمات این طرح در سطح استان ۸۰۰ نفر است، خاطر نشان کرد: تعداد کودکانی که در این طرح از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کردند تا نیمه بهمن‌ماه دو هزار و 870 نفر بود که به دلیل چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با پیگیری‌های این نهاد، تعداد کودکان بهره‌مند از این طرح به چهار هزار و 192 افزایش یافت.

وی ادامه داد: کودکانی که از خدمات این طرح استفاده می‌کنند پس از طی یک دوره زمانی جای خود را به کودک جدید می‌دهند؛ ولی متأسفانه ورودی این طرح بیشتر از خروجی آن است و بر همین اساس همواره تعداد کودکان در صف ورود به پوشش بیش از خروج  این طرح است.

معاون جمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکل سوءتغذیه این کودکان، نیازمند کمک گسترده مردم اصفهان هستیم، گفت: خیرین می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از یک سبد غذایی، کمیته امداد را در مبارزه با سوءتغذیه کودکان نیازمند تقبل کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار