مشکلات ترافیکی ارومیه با احداث کمربندی دوم شهر حل می شود
شهردار ارومیه گفت: احداث کمربندی دوم ارومیه گره از مشکلات ترافیکی شهر باز خواهد کرد.
کد خبر: ۷۲۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ 02 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد حضرت پور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی افزود: کمربندی دوم ارومیه و پلهای آن باید تا سال 1405 به طور کامل تمام شود و پلهای آن و به ویژه پل کابلی طراحی و پیش بینی شده این کمربندی به نمادی از ارومیه تبدیل خواهد شد.
حضرت پور تأکید کرد: کمربندی دوم گره از مشکلات ترافیکی شهر باز خواهد کرد و شهرکهای اطراف ارومیه را پشتیبانی خواهد کرد تا ترافیک این شهرکها به رینگ میانی و هسته مرکزی شهر منتقل نشود.
وی به بحث تکدی گری و ورود تکدیان غیربومی از استانها به ارومیه تصریح کرد: در بحث تکدی گری ما ظرفیت آن را نداریم که تمامی آنها را دستگیر و در کمپ ها مستقر کنیم و باید مردم از کمک به تکدی گران خودداری کنند تا آنها بساطشان را از سطح شهر جمع کنند و شهروندان اگر صدقه ای و یا کمکی هم می خواهید بکنند باید آن را به نیازمندان واقعی بدهند.
وی ضمن اشاره به بحث جلوگیری از سد معبر و مقوله دستفروشان نیز یادآور شد: دستفروشان که می خواهند در ایام قبل عید در هسته مرکزی و خیابانهای اصلی و پرتردد شهر فعالیت داشته باشند، می توانند با مراجعه به سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ارومیه واقع در خیابان شیخ شلتوت- میدان میوه و تره بار مجوز فعالیت در یکی از پارکینگ های در نظر گرفته شده در خیابانهای اصلی شهر را اخذ کنند.
حضرت پور گفت: در برنامه پنجم و ششم توسعه مکلف به ایجاد کمربندی سبز هستیم و برابر مصوبات شورای اسلامی شهر در 7 سال گذشته 200 هکتار از باغات و اراضی اطراف شهر را برای حفظ کاربری شان و جلوگیری از تفکیک های غیرمجاز خریداری کرده ایم.
شهردار ارومیه با تبریک هفته درختکاری و ضرورت حراست از فضای سبز و درختان سطح شهر گفت: درختان ریه های تنفسی شهر هستند و همه باید به نهضت درختکاری بپیوندیم و ضروری است قطع درختان در افکار عمومی به گناهی عظیم تبدیل شود که در حقیقت اینچنین نیز است.
حضرت پور ادامه داد: قطع کنندگان درختان سطح شهر، سلامتی شهروندان را به خطر می اندازند و شهرداری ارومیه آمادگی کامل دارد تا اگر احدی از شهروندان به هر دلیلی حوصله و یا توان نگهداری از درختانی را که خود کاشته است را ندارد، در مباحث آبیاری و هرس درختان اقدام کند.
حضرت پور با اشاره به ضرورت فرهنگسازی درباره درخت و درختان گفت: بسیار شایسته است شهروندانی که فرزندی به دنیا می آورند، برای هر فرزندشان و به نام آنها درختی کاشته و پرورش دهند.
وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در محلات افزود: شهرداری ارومیه برنامه های ویژه ای در این راستا دارد و از طریق فرهنگسراها نیازمندان محلات را شناسایی کرده ایم.
وی با اشاره به در پیش بودن نوروز و ایام آخر سال ادامه داد: طرح جهادی استقبال از نوروز با قدرت ادامه دارد و در چهل سالگی انقلاب اسلامی به این مقوله متفاوت نگاه کرده ایم و در تمامی مناطق و سازمانها اقدامات اساسی و بنیادین را پیگیری می کنیم.
حضرت پور ضمن تأکید بر حفظ و احیا آداب و رسوم منطقه ارومیه اظهار کرد: ما مکلف به احیا آداب و رسوم اصیل آذربایجان هستیم و باید فرهنگ اصیل آذربایجان غربی را نشر و گسترش دهیم چرا که برخی بدعت ها مانند ترقه بازی و ساخت و انفجار انواع بمب های دستی جایگاهی در فرهنگ غنی مان ندارد و ما باگسترش مباحث فرهنگی می توانیم مقابل اینگونه اقدامات نیز بایستیم.
وی یادآور شد: برنامه های فولکلوریک و سنتی پیش بینی کرده ایم برای چهارشنبه آخر سال و عید نوروز و با قدرت آن را اجرایی خواهیم کرد که حضور تکمچی ها و عاشیقها در محلات مختلف و خواندن اشعار استقبال از نوروز یکی از آنهاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار