اصفهان سال دیگر میزبان جشنواره کودک نیست؛
تابناک: به گفته علیرضا شجاع نوری قرار است، درناهای جشنواره کودک در آسمان اصفهان و درناهای جشنواره نوجوان در شهر همدان به پرواز درآید که با این قرار اصفهان میزبان یک بخش از جشنواره خواهد بود.
کد خبر: ۷۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 05 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان امسال برای انتخاب میزبان خود متوسل به مذاکره و گاه مصاحبه های برخی دست اندرکاران این جشنواره با نگاه انتقادی به برخی شهرهای میزبان از جمله اصفهان همراه شد.

داستان میزبان این جشنواره بالاخره در هفته گذشته به سرانجام رسید و اصفهان طبق قرارداد خود با سازمان سینمایی فارابی میزبانی این دوره از جشنواره کودک را نیز عهده دار خواهد شد.

گرچه در خبرها و از زبان دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان می شنویم که این جشنواره به دو بخش "کودک" و "نوجوان" تقسیم شده است اما مسئولان اصفهان و معاون سینمایی وزارت ارشاد چنین موضوعی را در اصفهان مطرح نکردند.

به گفته علیرضا شجاع نوری قرار است، درناهای جشنواره کودک در آسمان اصفهان و درناهای جشنواره نوجوان در شهر همدان به پرواز درآید که با این قرار اصفهان میزبان یک بخش از جشنواره خواهد بود.

وی گفت: این تصمیم بنابر نظر شورای سیاست گذاری گرفته شده است و بر همین اساس،جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان به صورت دوسالانه در همدان و جشنواره بین‌المللی کودکان و خردسالان نیز به صورت دوسالانه در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی اعتقاد دارد با این تصمیم اصفهان بتواند مهد پروش فکری کودکان و خردسالان و همدان نیز با این میزبانی شرایطی را فراهم کند تا نوجوانان در عرصه های فرهنگی بتوانند حضور فعال داشته باشند.

حال با این تصمیم امسال طبق آخرین سال قرارداد شهرداری اصفهان، این شهر میزبان جشنواره کودک خواهد بود اما اگر طبق گفته های شجاع نوری که گفته این جشنواره از سالانه به دوسالانه تغییر فرم داده است، برنامه های این جشنواره را رصد کنیم، سال آینده جشنواره کودک در اصفهان برگزار نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار