به گفته معاون عمران شهری شهردار اصفهان بودجه سال آینده شهرداری اصفهان نسبت به سال ۹۷ در مجموع ۳۷ درصد و در بخش عمرانی 40 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۲۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 05 March 2019

به گزارش تابناک، شهر برای سالی جدید آماده می شود و بدون شک یکی از مهمترین مسائلی که در ظاهر و عمق لایه های شهر جای تامل و بررسی دارد نه تنها ظاهر و نمای شهر بلکه زیرساخت هایی است که برای سهولت و رفاه شهروندان باید به آن پرداخته شود. اصفهان با توجه به تمام جاذبه های گردشگری که در دل خود دارد می تواند حجم زیادی از گردشگر داخلی و خارجی را جذب کند این در حالی است که این روزها وضعیت شهر علی رغم تمام خدمات صورت گرفته مناسب برای میزبانی از مهمانان نیست. این موضوع می طلبد تا توجه گسترده و ویژه ای به حوزه عمران شهری داشت. اما اینکه معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در یک سال گذشته چه فعالیت ها و عملکردی داشته موضوعی است که ایرج مظفر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به آن پرداخته است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری اصفهان نسبت به سال ۹۷ در مجموع ۳۷ درصد و در بخش عمرانی 40 درصد افزایش یافته گفت: سال آینده اولویت های اجرایی در دستور کار معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان قرار دارد که می توان به  قطار شهری و حلقه حفاظتی شهری اصفهان اشاره کرد.

به گفته ایرج مظفر بخش عمده‌ای از بودجه عمرانی شهرداری در سال 98 مطمئنا به این دو پروژه اختصاص خواهد یافت و این در حالی است که مترو بیش از 41 درصد از بودجه عمرانی سال آینده را نیازمند است .

مظفر با اشاره به پروژه های مهم عمرانی در شهر اظهار کرد: در حوزه عمران شهری سه اولویت در دستور کار قرار گرفته که اولویت نخست پروژه قطار شهری، اولویت دوم، حلقه حفاظتی شهر و اولویت سوم آماده سازی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به پروژه مرکز همایش ها اظهار کرد: در سال جاری ۲۱.۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شد و در سال آینده نیز ۱۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه خواهد شد.

مظفر با تأکید بر اینکه بخش زیادی از بدهی شهرداری در دوره های گذشته به پیمانکاران این پروژه پرداخت شده است، گفت: قرار است سالن ها، محوطه و تأسیسات مکانیکی و جنبی که بتواند بهره برداری از سالن اصلی و سه سالن جنبی را محقق سازد تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری کل پروژه‌های عمرانی در شهر ۲۴۵ قرارداد به مبلغ ۵۴۷ میلیارد تومان است که از جمله این پروژه‌ها، هشت پروژه خیابان سازی به مبلغ ۲۳.۲ میلیارد تومان، ۹ پروژه پیاده‌رو سازی با مبلغ چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، هفت پروژه پارک و فضای سبز با مبلغ ۴.۹ میلیارد تومان و ۳۲ پروژه شاخص بالای یک میلیارد تومان است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در پروژه مرکز همایش‌ها ۲۰ پروژه به مبلغ ۲۰۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است، گفت: بیشترین قرارداد و هزینه پروژه‌ها در مرکز همایش‌ها انجام شده است ضمن اینکه ۱۰ پروژه در میدان امام علی (ع) در حال اجرا است.

مظفر ادامه داد: در سال جاری مجموع قراردادهای منعقد شده برای آسفالت معابر ۷۹ قرارداد به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۸۰ قرارداد به مبلغ ۲۶۹.۳ میلیارد تومان در شهر اصفهان انجام شده است، گفت: کل پروژه هایی که در مناطق ۱۵گانه تحویل موقت شده است شامل ۸۹ پروژه بزرگ و ۳۰۰ پروژه کوچک است که در مجموع ۳۸۹ قرارداد با مبلغ ۱۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان منعقد شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به پروژه پیاده راه سازی چهارباغ گفت: در سال گذشته بخشی از پیاده راه سازی چهارباغ انجام شد و با تغییر مدیریت شهری مباحثی درخصوص محور میانی چهارباغ مطرح شد که به نوعی باعث تأخیر در اجرای پروژه شد.

مظفر افزود: در دوره جدید مدیریت شهری محور پیاده راه چهارباغ در دو بخش شرقی و غربی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شد و تا ۳۱ مرداد که زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود در اختیار شهروندان قرار گرفت، اما برای محور میانی فراخوان اعلام و عملیات آن را در سال آینده انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه ریزی شهرداری اصفهان برای ورودی های شهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ ورودی برای شهر اصفهان تعریف شده که معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برای تمام آن‌ها مطالعاتی انجام داده و طراحی آن ها انجام خواهد شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: مهم ترین ورودی شهر که به مرحله طرح رسیده مربوط به ورودی تشریفات است که توافقات لازم باید بین شهرداری اصفهان و اداره کل راه و شهرسازی انجام شود چرا که از محدوده پل شهید اردستانی به بعد داخل محدوده شهری نیست و برای هزینه کرد باید مجوزهای لازم دریافت شود.

مظفر تصریح کرد: در بخش شرق اصفهان در تقاطع غیرهمسطح کارخانه قند پروژه ای تعریف شده است زیرا به نوعی این محدوده ورودی شهر محسوب می شود، البته معتقد هستیم صرفاً ساماندهی ورودی شهر نباید به ساخت المان یا نورپردازی ختم شود؛ معاونت عمرانی شهرداری هرجا برای انجام پروژه ابلاغ شود، وارد عمل می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار