رییس بنیاد صلح 'ساساکاوا' کشور ژاپن گفت: کشورهای ایران و ژاپن در طرح ویژه ای با همکاری مشترک با یکدیگر به کارآفرینی برای بانوان و توانمندی آنها در مراقبت های خانگی شهری می پردازند.
کد خبر: ۷۲۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 05 March 2019

به گزارش تابناک، 'نوبوئو تاناکا'(Nobuo Tanaka) روز سه شنبه در همایش 'مراقبت تسکینی با رویکرد بین حرفه ای' در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در این طرح، برنامه های آموزشی مشترک در زمینه پرستاری و مراقبت های تسکینی در منزل با هدف توسعه فرهنگی و اجتماعی و ایجاد فرصت شغلی برای بانوان اجرا می شود. 
مراقبت تسکینی، ارائه مراقبت های جامع و چند بُعدی در بیمارستان ها، منازل و مراکز دیگر برای بهبود کیفیت زندگی افرادی است که به بیماری های صعب العلاج مُبتلا هستند یا در مراحل انتهایی عمر خود قرار دارند. 
تاناکا با بیان اینکه کشور ژاپن تجربه های بسیاری در این زمینه در سال های گذشته دارد، تصریح کرد: برخی بیماران مبتلا به بیماری های مُزمن و غیرقابل درمان را می توان در خانه یا مراکز غیر از بیمارستان، نگهداری و پرستاری کرد که این کار علاوه بر کاهش هزینه و افزایش رضایت، سبب اشتغال عده ای از افراد می شود. 
رییس بنیاد صلح ساساکاوا(sasakawa peace foundation) با اشاره به اینکه این مرکز از توانمندسازی بانوان و کارآفرینی برای آنها در این زمینه حمایت و تجربه های خود را به جوامع دیگر منتقل می کند، اضافه کرد: فرهنگ سازی در بین مردم برای انتقال خدمات جامع و کامل پرستاری در منزل، ضروری است. 
تاناکا با بیان اینکه بنیاد صلح ساساکاوا بصورت غیرانتفاعی در سال 1966با هدف گسترش صلح و اجرای طرح مشترک در زمینه های مختلف بین ژاپن و کشورهای دیگر تاسیس شد، خاطرنشان کرد: امروز نیز این همایش در شهر اصفهان برای تقویت مشارکت و توانمندسازی بانوان در بخش بهداشت و سلامت با همکاری مشترک ایران و ژاپن برگزار می شود. 
دبیر علمی این رویداد نیز گفت: مراقبت تسکینی، راهکاری برای ارتقای کیفیت زندگی بیماران صعب العلاج و خانواده های آنهاست که به ارتقای کیفیت زندگی بیمار و خانواده از طریق تسکین رنج و درد در ابعاد جسمی، معنوی، روانی و اجتماعی منجر می شود. 
موسی علوی افزود: هدف از برگزاری این نشست، گردهمایی استادان و کارشناسان حوزه مراقبت های تسکینی داخل و خارج کشور برای تبادل اطلاعات و تجربه هاست و استادانی از دانشگاه سوفیای توکیوی ژاپن و سراسر کشور در آن حضور دارند. 
دبیر اجرایی همایش مراقبت تسکینی با رویکرد بین حرفه ای نیز به ایرنا گفت: در این رویداد 2 روزه حدود20 مقاله در سه نشست تخصصی و30 پوستر ارائه می شود. 
محسن شهریاری افزود: این مقاله ها در باره مراقبت در منزل و نقش زنان، مُدل مدیریت یکپارچه ارائه خدمات جامع مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در سرطان، پزشک مراقبت در منزل در ژاپن، چالش های ارائه مراقبت تسکینی و راهکارهای مربوطه در 2 کشور ژاپن و ایران، مراکز مراقبت تسکینی و مراقبت پیشرفته در منزل است. 
وی با بیان اینکه از 10 سال پیش موضوع مراقبت تسکینی بویژه برای بیماران دارای سرطان پیشرفته در کشورمان مطرح شد، خاطرنشان کرد: این موضوع در سال های اخیر بطور منظم و نظام مند پیش می رفت و اکنون درصددیم تا گروه آموزشی مراقبت های تسکینی را با همکاری گروه های مختلف پرستاری، پزشکی، داروسازی، توانبخشی، فیزیوتراپی و مددکاری اجتماعی تشکیل دهیم. 

منبع: ايرنا
برچسب ها: اصفهان ، کارآفرینی ، ژاپن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار