مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به لزوم توجه شهروندان اصفهانی برای اهدای خون گفت: مصرف خون در نیمه دوم اسفند ماه به دلیل افزایش اعمال جراحی، تصادفات و نیاز بیشتر بیماران تالاسمی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۲۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 06 March 2019

به گزارش تابناک، مجید زینلیبا بیان اینکه طی ۱۱ ماه امسال ۱۵۶ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۲۵ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال تعداد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون دو درصد افزایش افزایش یافته است که ۹۷ درصد از اهدا کنندگان آقایان و سه درصد خانم‌ها هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان  اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد از مراجعه کنندگان از اهدای خون معاف می‌شوند، گفت: نوسان فشار خون، بیمار بودن متقاضیان و انجام اعمال جراحی، از عمده‌ترین دلایل ممانعت از اهدای خون این افراد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر ذخیره خون در استان اصفهان مشکل خاصی نداریم، ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و افزایش تردد در سطح جاده‌های استان اصفهان، ضروری است که مردم به صورت مستمر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

زینلی با بیان اینکه طرح عیدانه "سرخی تو از من" برای ایام نوروز در دستور کار اداره کل انتقال خون استان اصفهان قرار گرفته است، تصریح کرد: این طرح از ۱۵ اسفند۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ ادامه دارد و فراخوان آن از طریق رسانه‌ها، صداوسیما و فضای مجازی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله مصرف خون در استان در نیمه دوم اسفندماه افزایش می‌یابد، تصریح کرد: افزایش اعمال جراحی، افزایش نیاز بیماران تالاسمی و افزایش تصادفات دلیل افزایش مصرف این ماده حیاتی است.

منبع: ایمنا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار