تابناک / رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس، درانتقاد به نحوه عملکرد شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی یادآورشد که از ۷۵ درصد جابجایی‌هایی که بر اساس قانون باید از طریق حمل و نقل عمومی صورت بگیرد تنها ۴۰ درصد محقق شده است.
کد خبر: ۷۲۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 06 March 2019
 
 
مهرداد بائوج لاهوتی در مناظره عملکرد سازمان مدیریت بحران

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در مورد وضعیت حوزه حمل و نقل عمومی که محل انتقاد رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است، گفت: آنچه قانونگذار در رابطه با سهم هر کدام از وسایل نقلیه برای حمل و نقل مسافر مشخص کرده، این است که از 75 درصد جابجایی‌هایی که باید از طریق حمل و نقل عمومی صورت بگیرد، 30 درصد مترو، 25 درصد اتوبوس و 25 درصد تاکسی سهم دارند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این تقسیم‌بندی بر اساس اصول مشخصی تعیین شده است، ضمن اینکه این اعداد برای تهران بوده و در سایر کلان شهرها متفاوت است، ضمن اینکه این اعداد در تهران نیز به طور کامل محقق نشده است، کما اینکه از 75 درصد تعیین‌شده تنها حدود 40 درصد محقق شده است و ما هنوز  35 درصد از آنچه در قانون آمده، عقب هستیم.

ایستگاه‌های مترو از ظرفیت تردد هر دو دقیقه یک قطار برخوردار هستند

وی تصریح کرد: هم‌اکنون این ظرفیت وجود دارد که در ایستگاه مترو هر دو دقیقه یک قطار اقدام به جابجایی شهروندان کند، و این در حالی است که در هر ایستگاه قطار گاه بین هشت تا دوازده دقیقه یک قطار تردد می‌کند و این نقصی است که باید رفع شود.

لاهوتی افزود: شهرداری باید در این شرایط در پی تامین واگن و تجهیزات مورد نیاز برای افزایش تعداد قطارهای مترو باشد و از راهکارهای مختلفی استفاده کند تا این مشکل را برطرف سازد.

هیچ موضوعی مهمتر از رفع مشکلات حوزه حمل و نقل در تهران وجود ندارد

وی در رابطه با این موضوع که شهرداری به دلیل کمبود بودجه در تامین قطارهای مترو و توسعه این بخش با مشکل مواجه است، اظهار کرد: امروز در تهران موضوعی واجب‌تر از رفع مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی وجود ندارد، ضمن اینکه وقتی میلیاردها تومان در شهرداری هزینه می‌شود، قطعا این میزان بودجه وجود دارد که توسعه این بخش در اولویت قرار گیرد.

بودجه 98 امکان دو میلیارد دلار فاینانس را برای شهرداری فراهم کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکیدکرد: امسال در قانون بودجه 98 آوردیم، شهرداری با تضمین دولت، دو میلیارد دلار فاینانس کند، ضمن‌اینکه هشت هزار میلیارد تومان در بودجه گذاشتیم که اوراق منتشر کند و از این میزان 50 درصد آن را دولت بدهد که محقق نشد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که چمدان‌های پول به صورت آماده در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتواند مشکلات این بخش را حل کند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در زمان مدیریت قالیباف در این بخش بسیار قوی عمل می‌شد، کما اینکه متوسط ساخت مترو در تهران 50 کیلومتر در سال بود که آن را به سه کیلومتر رساند و این روش می‌تواند الگویی برای فعالیت مدیریت کنونی شهرداری قرار گیرد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار