تفاهمنامه کنسرسیوم(انجمن) فعالیت های بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان روز چهارشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان امضاء شد.
کد خبر: ۷۲۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ 06 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این تفاهمنامه با هدف استفاده بهینه از توانمندی های علمی و پژوهشی و تجربه های موجود در زمینه روابط بین الملل بین رییسان دانشگاه های اصفهان، صنعتی، علوم پزشکی، هنر و شهرک علمی و تحقیقاتی این شهر به امضاء رسید. 
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در مراسم امضای این تفاهنمامه گفت: در شرایط موجود و با تحریم های ناجوانمردانه کنونی، دیپلماسی علمی باید به کمک دیپلماسی کشور بیاید. 
سیدحسن قاضی عسگر افزود: در دوران تحریم ها با بسیاری از کشورها رابطه برقرار کردیم و اکنون نیز می توانیم با بسیاری از کشورهای مخالف آمریکا، ارتباطات خود را گسترش دهیم.
وی با بیان شرایط سختی کنونی، همکاری های مشترک در امور بین المللی در این برهه از زمان را اجتناب ناپذیر توصیف کرد.
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم گفت: این کنسرسیوم با هدف هم افزایی در فعالیت های بین المللی مراکز دانشگاهی و علم و فناوری استان ایجاد شد.
سید محمود مدرس هاشمی با تاکید براینکه استان اصفهان بدون همکاری های بین المللی مشترک توسعه نخواهد یافت، افزود: اصفهان پس از تهران از نظر تعداد دانشجو و اعضای هیات علمی و دیگر شاخص های کمی و کیفی، در کشور سرآمد است و شهرک علمی و تحقیقاتی آن از بی نظیرترین مراکز فناوری بشمار می آید.
وی با اشاره به همکاری هایی گذشته دانشگاه های یاد شد در زمینه روابط بین الملل تصریح کرد: در زمان حاضر با توجه به شرایط پیش آمده در عرصه جهانی، نیاز به برداشتن گام های بلندتری در این عرصه داریم.
رییس دانشگاه اصفهان هم گفت: دیپلماسی علمی فراتر از سایر بخش هاست و در مواردی که مشکلات سیاسی و اقتصادی وجود دارد، می توان از راه ارتباطات علمی برای گشایش امور استفاده کرد.
هوشنگ طالبی با اشاره به اینکه این دانشگاه با دانشگاه های بیش از70 کشور تفاهمنامه همکاری دارد، افزود: تاکنون تنها حدود50 درصد از آنها عملیاتی شده که یکی از دلایل آن نهادینه نشدن این موضوع برای گروه های آموزشی است.
وی همچنین تشکیل کنسرسیوم مشترک برای بهبود جایگاه دانشگاه های کشورمان در رتبه بندی های بین المللی را موثر خواند و اظهار داشت: با کنسرسیوم می توانیم به جایگاه واقعی خود در بخش علم و فناوری دنیا برسیم.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز گفت:10 درصد از نخبگان کشور و10 درصد از واحدهای فناور از اصفهان هستند.
سیدمهدی ابطحی با بیان اینکه 17 درصد از گردش مالی شرکت های دانش بنیان کشور در اصفهان صورت می گیرد، افزود: از طرف دیگر، بیشترین مهاجرت نخبگان از اصفهان است و این خطه، سومین شهر مهاجرپذیر برای کارگران بشمار می آید.
وی با تاکید براینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مجامع بین المللی شناخته شده است، اظهار داشت: این مجموعه آماده هرگونه همکاری در کنسرسیوم فعالیت های مشترک بین المللی مراکز علمی و دانشگاهی پیشرو استان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم گفت: گردشگری، رهیافتی راهبردی برای نجات استان است و با شرایط موجود دیگر نمی توان برای گسترش صنعت و کشاورزی برنامه ریزی کرد.
طاهره چنگیز افزود: با تشکیل این کنسرسیوم و افزایش مراودات بین المللی فرهنگی و علمی می توان گردشگران بسیاری را جذب کشور و شهرمان کرد.
رییس دانشگاه هنر اصفهان نیز گفت: اصفهان، دومین مرکز هنری کشور است و سال گذشته رشته موسیقی در این دانشگاه ارائه شد.
مصطفی کیانی با یادآوری جایگاه پرسابقه اصفهان در زمینه موسیقی و نمایش اظهار امیدواری کرد که پس از شکل گیری این کنسرسیوم علاوه بر همکاری در زمینه های بین المللی، همکاری های داخلی دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری نیز افزایش یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار