مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: حدود 2 هزار و 500 طلبه از پایه اول تا سطوح عالی در مدارس حوزه علمیه برادران در استان به فراگیری علوم حوزوی اشتغال دارند.
کد خبر: ۷۲۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ 06 March 2019

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: حدود 2 هزار و 500 طلبه از پایه اول تا سطوح عالی در مدارس حوزه علمیه برادران در استان به فراگیری علوم حوزوی اشتغال دارند.
 حجت‌الاسلام‌ محمود ابوترابی در نشست خبری درباره پذیرش حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی 98-99 اظهار کرد: امسال هم به‌مانند سال‌های دیگر پذیرش در دو مرحله انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند برای شرکت در آزمون ورودی ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص شرایط عمومی داوطلبان نیز بیان کرد: برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی ازنظر نظام‌وظیفه را ازجمله شرایطی است که داوطلبان باید آن را داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: حافظین کل و یک‌ششم قرآن و حافظین کل یا یک‌ششم نهج‌البلاغه در کنار رتبه‌های برتر علمی کشوری از امتیازاتی است که داوطلبان دارای این موارد می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند.

این مسئول بابیان این‌که به دنبال بهترین‌ها هستیم و افرادی که واقعاً همت بالایی دارند باید وارد حوزه شوند، تأکید کرد: حوزه امروز در شرایط حساسی قرار دارد به‌طوری‌که تمامی توطئه‌ها علیه دین شده و قصدشان آسیب زدن به مراکز دینی است.

ابوترابی با بیان این که حوزه در طول تاریخ خدمات و دستاورد‌های ارزشمندی را به جامعه اسلامی ارائه کرده است، افزود: بسیاری از نخبگان و فرهیختگان بزرگ دینی در دامان همین حوزه‌های علمیه پرورش یافتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 35 مدرسه علمیه در مناطق مختلف مازندران مشغول فعالیت‌های علمی هستند، افزود: حدود 2 هزار و 500 طلبه از پایه اول تا سطوح عالی در مدارس حوزه علمیه به فراگیری علوم حوزوی اشتغال دارند.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران نیز با بیان این که مسأله تبلیغ در طول تاریخ همواره مورد توجه و تأکید بوده است، بیان کرد: تبلیغ پنجره ارتباط حوزه با بدنه اجتماعی یعنی مردم است.

وی در ادامه سخنان خود از طرح هجرت به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت تبلیغ حوزه یاد کرد و گفت: این طرح که از سال ۷۹ اجرای آغاز شده امروز با برکات و خدمات بسیاری همراه شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت ۲۰۰ مبلغ طرح هجرت دائمی در روستا‌های استان خبر داد و گفت: این مبلغان به طور تمام وقت در روستا‌ها حضور دارند و مردم را با معارف دین آشنا می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به طرح مدارس امین اشاره کرد و با بیان این که این طرح به منظور پاسخگویی به نیاز‌های اعتقادی، فرهنگی و دینی دانش آموزان اجرا می‌شود، گفت: با توجه به وجود چهار هزار مدرسه در استان، ۴۰۰ مبلغ طرح امین در سطح مدارس استان مشغول فعالیت‌های دینی و فرهنگی هستند.

وی همچنین به اجرای طرح روشنا در استان اشاره کرد و با بیان این که در این طرح نیز مبلغان مجرب و مستعد در سطح مدارس تیزهوشان، فرزانگان و سمپاد حضور پیدا می‌کنند، بیان داشت: به طور حتم حضور مبلغان دینی در سطح مدارس و تعامل و ارتباط نزدیک با دانش آموزان می‌تواند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بکاهد.

صادقی طرح بینات را از جمله دیگر طرح‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان اعلام کرد و گفت: در این طرح طلاب مشغول تحصیل با هدف آشنایی طلاب با معارف تبلیغی، پرکردن خلأ‌های تبلیغی با بهره گیری از توان طلاب علاقه‌مند و همچنین راه اندازی پایگاه‌های مردمی در اطراف مدارس با بهره گیری از توان طلاب برگزار می‌شود.

صادقی از فعالیت ۲۵ گروه تبلیغی در مناسبت‌های مختلف سال در مازندران خبر داد و گفت: این گروه‌ها به صورت دائم و موسمی در مناطق پرجمعیت، گردشگرپذیر، سواحل و مناطق تفریحی به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام محمد‌جواد قائمی، معاون آموزشی حوزه علمیه مازندران نیز گفت: نهایت سنی برای تحصیلات رسمی ۳۲ سال است و حوزه دارای چهار مقطع؛ سطح یک، دو، سه و چهار ‌بوده و اکنون در مدارسی همچون کوتنا، فیضیه بابل، مصطفی‌خان ساری، آیت‌الله کوهستانی آمل و ... تا سطح چهار طلبه دارد.

وی با اشاره به اینکه دوره تحصیلی حوزه علمیه به دو صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت است، افزود: در دوره سفیران هدایت فقط علاقه‌مندان دارای مدرک دیپلم به بالا می‌توانند وارد این دوره شوند.
وی با بیان اینکه زمان آزمون روز جمعه، ۳۰ فروردین‌ماه ۹۸ است، افزود: ثبت نام داوطلبان از ۲۴ بهمن‌ماه آغاز و تا ۲۷ اسفندماه ادامه دارد و نام‌نویسی مرحله دوم نیز از ۱۷ فروردین ۹۸ شروع و تا ۲۲ فروردین‌ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار