کد خبر: ۷۲۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 07 March 2019

تابناک فارس به نقل از جوان آنلایم:هر کدام از شهرهای ایران غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و لذیذی دارند که برای تکمیل تجربه سفرتان باید حتما امتحان کنید.

در میان غذاهای محلی مختلف، آش جایگاه ویژه‌ای دارد. آش یک غذای اصیل ایرانی است که در همه شهرهای ایران با شیوه‌های مختلفی پخته می‌شود. در میان آش‌های متنوعی که در ایران پخته می‌شود برخی آش‌ها لذیذترند و اگر امتحانشان نکنید نصف عمرتان به فناست. اگر دوست دارید چندتا از خوشمزه‌ترین آش‌های محلی شهرهای مختلف ایران را بشناسید 

آش آبادانی

 

 یکی از خوشمزه‌ترین آش‌های محلی آش آبادانی است که شبیه آش شله قلمکار خودمان است. آش آبادانی غذایی لذیذ و مقوی است که منبع غنی آهن و پروتئین است و مثل بیشتر غذاهای جنوبی تند است. غذاهای جنوبی به خاطر ادویه‌های خاص و فراوانشان عطر و طعم ویژه‌ای دارند که این آش نیز از این قاعده مستثنی نیست. این آش هم برای صبحانه خوب است و هم می‌تواند یک وعده غذایی کامل برای ناهار یا شام باشد.

 

آش میوه تبریز

 

تبریز شهر آش‌های خوشمزه است و آش‌های بسیار متنوعی دارد. یکی از آش‌های خاص و متفاوت تبریز آش میوه است. در محله‌های مختلف تبریز آش میوه به شیوه‌های مختلفی پخته می‌شود، اما بیشتر تبریزی‌ها این آش را با نخود، لوبیا، آلو، آلوچه، زردآلو، آلبالو، زغال اخته، هویج، کلم‌برگ، پیاز، رشته‌ی آشی، رب، گوجه‌فرنگی، تره و جعفری درست می‌کنند. اگر غذاهای ملس را دوست داشته باشید حتما از آش میوه تبریز خیلی خوشتان می‌آید.

اگر به تبریز سفر کردید، برای ارزان‌تر شدن هزینه هتل‌تان می‌توانید به صفحه رزرو هتل های تبریز با تخفیف بروید.

 

 

آش شولی یزد

 

 یزد هم چندین نوع آش سنتی مختلف دارد که آش شولی معروف‌ترینشان است. اگرچه طرز تهیه آش شولی آسان است اما طعم خوشمزه‌ای دارد و از محبوب‌ترین غذاهای یزدی است. در تهیه آش شولی از چغندر یا لبو، سرکه یا رب انار، عدس و سبزیجاتی مثل اسفناج و شوید استفاده می‌شود.

 

آش ترش مازندران

 

مازندرانی‌ها از قدیم رسم داشتند شب چهارشنبه سوری آش ترش بپزند. آش ترش مازندرانی مزه ترش و ملس دارد و در تهیه آن هم از سبزیجاتی مثل اسفناج، تره، گشنیز، جعفری و شوید استفاده می‌شود و هم سبزیجات محلی مازندران مثل گزنه و چوچاق یا زولنگ. در این آش خوشمزه از رشته، نمک، شکر، زردچوبه، سبزیجات، لوبیا چیتی، عدس، باقلا، برنج نیم‌دانه، سیر، پیاز، سیب‌زمینی، چغندر یا لبو، آرد، رب انار و رب آلوچه استفاده می‌شود.

 

 

آش ماست شیراز

 

 یکی از آش‌های پرطرفداری که در بیشتر شهرهای ایران پخته می‌شود، آش ماست است. البته آش ماست در هر شهری به شیوه خاصی پخته می‌شود و شیرازی‌ها هم شیوه مخصوص خودشان را برای درست کردن آش ماست دارند. آش ماست شیرازی که یکی از خوشمزه‌ترین آش‌های ایرانی است از برنج، لپه، گوشت، ماست، پیاز، نمک، فلفل، زردچوبه و سبزی‌هایی مثل ترخون و شوید تهیه می‌شود. البته بعضی‌ از شیرازی‌ها در این آش لذیذ و مقوی، به جای لپه از باقالی استفاده می‌کنند.

 

برچسب ها: اش ، سفر ، ایران ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار