رئیس انجمن ام‌اس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در رتبه پنجم شیوع این بیماری در کشور قرار دارد، گفت: بیماران ام‌اس استان نیازمند یاری و کمک‌رسانی خیرین و مسئولان هستند.
کد خبر: ۷۲۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ 07 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سمیه زارع، رئیس انجمن ام‌اس آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۱۶ اسفند ماه، در نشیت خبری، با اشاره به آمار کل بیماران ام‌اس در استان، اظهار کرد: تعداد کل بیماران ام‌اس در استان چهار هزار و ۱۶۲ نفر بوده که از این تعداد سه‌هزار و ۱۲۳ نفر خانم و یک‌هزار و ۳۹ نفر آقا در انجمن ام‌اس آذربایجان‌غربی ثبت شده است.
وی افزود: قیمت بالای داروهای خارجی ام‌اس و حتی در برخی از موارد قیمت داروهای ایرانی با درآمد اندک بیشتر خانوارها سازگار نیست و این بیماران به حمایت‌های هرچه بیشتر خیران و مسئولان نیاز دارند تا حتی‌الامکان بتوانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند.
زارع ادامه داد: بیماری ام‌اس یک نوع از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج است که اکثرا افراد در بازه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال به آن مبتلا می‌شوند و تاکنون هیچ درمان قطعی برای آن به‌دست نیامده و منشا اصلی آن نیز مشخص نیست.
وی تصریح کرد: این بیماری متاسفانه تا آخر عمر با فرد همراه بوده و نیاز به مراقبت و توجه دارد، اما طول عمر این بیماران نیز طبیعی است و در صورت مراقبت و رسیدگی و مصرف به موقع دارو و درمان می‌توانند مانند یک فرد عادی به زندگی خود ادامه دهند.
رئیس انجمن ام‌اس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از جمله مهم‌ترین اقدامات انجمن، خرید یک واحد آپارتمان توسط چندین خیر بوده است، تصریح کرد: متاسفانه هنوز مرکز خاصی برای نگهداری و درمان این بیماران در استان وجود ندارد، بنابراین از مسئولان و خیرین استانی درخواست می‌کنیم که از بیماران ام‌اس حمایت کنند، زیرا این بیماری با سختی‌های زیادی از جمله روند درمان و هزینه‌های ناشی از آن روبرو بوده که همین امر باعث شده بیماران چشم به حمایت مسئولان بدوزند.
وی درباره وضعیت بیمه‌ای بیماران ام‌اس افزود: اکثر بیماران دارای بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان هستند و کسانی که بیمه ندارند برای دریافت بیمه سلامت ایرانیان از طرف انجمن به‌صورت رایگان معرفی و بیمه دریافت می‌کنند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار