رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند که تمام کارهایی که در کانون‌ها انجام می‌دهند بدون هیچ گونه چشمداشتی است.
کد خبر: ۷۲۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۳ 08 March 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در همایش نقش کانون‌های مساجد در گام دوم انقلاب که همزمان با بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد به شجره طیبه ای تبدیل شده اند که از سال 1371 این نهال آرام آرام رشد کرد و امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تا پایان امسال به 25 هزار کانون می رسد که در شهرها و روستاها مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: کانون‌ها از ابتدای امسال در سامانه سجا بچه‌های مسجد، ثبت شده‌اند و به صورت رسمی همه مسائل آنها مشخص بوده و تک تک اعضا نیز به این سامانه وارد شده و در حال ثبت نام هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند که تمام کارهایی که در کانون‌ها انجام می‌دهند بدون هیچ گونه چشمداشتی بوده و تنها برای رضای خداوند است.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده در افق 1414 گفت: این برنامه‌ها را ترسیم کرده و در تلاش هستیم که در این افق از قالب و ابزار هنر استفاده کرده تا بتوانیم در جذب جوانان به کانون‌ها اثر بخش باشیم.

ارزانی از راه اندازی مهدکودک‌هایی در مساجد خبر داد و گفت: با امضا تفاهمنامه ای با بهزیستی، این مهدکودک‌ها را در مساجد راه اندازی می‌کنیم که کودکان در این مهدها مباحث مشارکت افزایی و تعاون و تعامل را آموزش خواهند دید.

وی از راه اندازی شبکه ارتباطی داخلی و خارجی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: امسال 10 کانون برتر کشور را به کشور لبنان برده و در این سفر آنها عمق ارتباط انقلاب و نشر آن را مشاهده کردند و در فضای داخل کشور نیز با ایجاد شبکه ارتباطی میان کانون‌ها در تلاش هستیم تا از ظرفیت همه کانون‌ها استفاده شود و یک شبکه ارتباطی قوی را ایجاد کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: آموزش قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در دستور کار داریم که تا پایان سال آینده، 20 هزار نفر را در این زمینه آموزش خواهیم داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار