مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان از آمادگی اصفهان برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 09 March 2019

به گزارش تابناک، به گفته فریدون الهیاری با توجه به اینکه بازگشایی زاینده رود را برای ایام عید داریم انتظار می رود حجم گردشگران بیشتر از سال گذشته باشد به همین منظور تلاش شده افزایش ظرفیت اقامتی را تا 400 هزار نفر در روز داشته باشیم.  
الهیاری با اشاره به اینکه برای بهبود کیفیت خدمات دهی به مسافران توجه به ظرفیت املاک استیجاری در دستور کار قرار داده شده اظهار کرد:با برنامه ریزی صورت گرفته به نظر می رسد موضوع 'کلید به دستان' شامل افرادی که در معابر ورودی اقدام به اجاره مسکن می کردند، رخ ندهد و این کار از طریق دفاتر املاکی صورت پذیرد. 
وی با اشاره به برگزاری 2 هزار برنامه فرهنگی هنری در این ایام، گفت: رویداد فرهنگی نوروزگاه به عنوان شاخص ترین برنامه دوم فروردین در باغ موزه چهلستون آغاز می شود و تا پایان نوروز ادامه می یابد. 
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان افزود : برپایی نمایشگاه، اجرای آیین های ملی، رقص و آواز محلی، مراسم شاهنامه خوانی، تئاتر خیابانی و دیگر بخش های هنری از جمله برنامه های این رخداد به شمار می رود. 
الهیاری افزود: در رویداد امسال اقوام ساکن استان اصفهان از جمله فارس، لُر، ترک قشقایی، گُرجی، ارامنه و عرب قرجویه آداب و رسوم بومی و محلی خود را اجرا می کنند تا سبب آشنایی بیشتر مسافران با این استان و ساکنان آن شود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار