مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان از وجود 102 کلاس خشتی و گلی در این استان و جمع آوری و حذف آنها تا مهرماه سال 1398 خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 12 March 2019

به گزارش تابناک، سیدمهدی میربد به شاخص ها و ویژگی های مدرسه ایرانی با معماری ایرانی اشاره کرد و گفت: «سیاستسازمان نوسازی مدارس برای طراحی مدرسه، امنیت دانش آموزان و ... است، ابتدا باید در این باره صبحت کنیم و بعد سراغ پارامترهای مدرسه ایرانی برویم. پارامترهای مدرسه ایرانی اسلامی لزوما کپی برداری از کارهایی که 200، 300 یا 400 سال پیش انجام شده است نیست، معنایش انتقال آن مفهوم است، انتقال آسایش و آرامش دانش آموزان، احساس امنیت و شادابی در فضا است. اگر بتوانیم اکنون مدارسی بسازیم که احساس امنیت، شادابی، خلاقیت و پویایی را در بچه ها تقویت کند به همان معماری می رسیم.»
او ادامه داد: «برخی از این مفاهیم در قالب دستورالعمل ها ابلاغ می شود که برای هر دانش آموز چقدر فضا باید وجود داشته باشد، فضای صف جمع چگونه باید باشد و ... و بخشی دیگر در مصالح خود را نشان می دهد که از چه المان هایی در طراحی فضا استفاده کنیم، این ها در کنار هم یک پازل را تشکیل می دهد که ما اگر این شاخصه ها را داشته باشیم می گوییم معماری ایرانی و اسلامی. اسلامی هم معنایش این نیست که با کاشی کاری خاص و خطوطی که سخت خوانده شود کاری کنیم که به بچه ها حس مسجد دست دهد. معماری اسلامی هم پویایی، تفکر، فضای مباحثه و دورهمی و ... را تداعی می کند، این نیست که بگوییم مدرسه باید حجره حجره باشد.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار