کد خبر: ۷۲۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 12 March 2019

 

تابناک / وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در رشت گفت: گیلان یکی از استان‌های منسجم در مراکز دانشگاهی در کشور دانست و تلاش می‌کنیم کمک بیشتری به این دانشگاه شود.

 

گیلان یکی از استان‌های منسجم در مراکز دانشگاهی کشور / حمایت از دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از برنامه‌های وزارت علوم است منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در سفر به گیلان و در دیدار آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: گیلان یکی از استان‌های منسجم در مراکز دانشگاهی در کشور است و به دلیل جایگاه خوب دانشگاه گیلان، تلاش می‌کنیم کمک بیشتری به این دانشگاه شود.

وی، از متوقف کردن ایجاد دانشگاه توسط وزارتخانه‌های مختلف خبر داد و افزود: هر دستگاهی برای خود دانشگاه علمی کاربردی ایجاد کرده بود و برای کارمندان خود تولید مدرک می‌کرد که از ادامه این کار جلوگیری شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حمایت از دانشگاه فنی و حرفه‌ای از برنامه‌های وزارت علوم است، گفت: به دنبال خارج کردن دانشگاه‌ها از پراکندگی و ماموریت گرا کردن دانشگاه‌ها هستیم ضمن اینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری و نقشه جامع علمی کشور ما را به سمت هدفمندتر کردن دانشگاه‌ها می‌کشاند.

همچنین در این دیدار، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، با بیان اینکه دانشجو باید سیاست را بفهمد، اما سیاست زده نشود، گفت: اگر دانشجو سیاست را بداند بی شک در خدمت دشمن قرار نمی‌گیرد ضمن اینکه دانشجو باید سیاست را بفهمد، اما سیاست زده نشود.

وی، با اشاره به اینکه ایران از پیشینه تاریخی کهن و قابل اعتنایی برخوردار است، افزود: از ۴ هزار سال گذشته ایران مهد دانش و تمدن محسوب می‌شد و در علوم و فنون پیشگام بود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه علمی کشور در جهان از رتبه ۷۴ به ۱۶ ارتقا یافت و در بسیاری از رشته‌ها در منطقه مقام نخست را داریم که این نشان دهنده تلاش متولیان امر است.

آیت الله رسول فلاحتی، با بیان اینکه سیاست زدگی و جناح بازی در دانشگاه‌ها باید حذف شود افزود: متاسفانه از ابتدای انقلاب باند‌های بیرونی در دانشگاه‌ها نفوذ کردند که این برخلاف میل دانشجویان است.

وی، همچنین خواستار سرکشی وزیر علوم از حوزه‌های علمیه شد و تصریح کرد: حوزویان و دانشگاهیان دو بال دانش هستند و هیچ دوره‌ای برای ملت ایران زیباتر از این دوره نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار