رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 90 تیم شامل 60 تیم سیار و 30 تیم ثابت در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی سال 98 بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی نظارت بهداشتی خواهند داشت.
کد خبر: ۷۲۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 12 March 2019

به گزارش تابناک ، طاهره چنگیز روز سه شنبه در مانور بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: بسیج سلامت در حوزه بهداشت محیط یکی از فعالیت های ستاد نوروزی این دانشگاه و شامل کنترل و نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و سایر بخش های مرتبط با این موضوع است.
وی با بیان اینکه تیم های طرح بسیج سلامت نوروزی بر بیش از 50 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی نظارت خواهند داشت، اظهار داشت: این تیم های 2 نفره همه شهرستان ها را با بازدیدهای منظم و برنامه ریزی شده، پوشش می دهند.
چنگیز اضافه کرد: فعالیت تیم های بهداشت محیط از 20 روز قبل در استان اصفهان، آغاز و نظارت بر تولید مواد غذایی از جمله انواع شیرینی و آجیل جدی تر شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مواد غذایی ناسالم، امحا و از ورود آنها به چرخه مصرف مردم پیشگیری می شود، گفت: سامانه تلفنی 190 برای ارتباط مردم با معاونت بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خدمت مردم و مسافران است و آنها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به همکاران ما اطلاع دهند.
وی همچنین از مسوولان معاونت بهداشتی و بهداشت محیط اصفهان خواست تا نشان خاصی را برای آگاهی مردم و مسافران از اینکه رستوران یا واحد بین راهی مورد بازرسی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است، طراحی و آن را در محلی که فاقد مشکل است برای تامین اطمینان مردم نصب کنند.
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان نیز در این مانور گفت: تیم های بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی بر غرفه های نوروزی که توسط برخی ارگان ها در مکان های مختلف برپا می شود نیز نظارت می کنند.
شهرام احتشامی افزود: ارگان هایی که اقدام به برپایی غرفه های نوروزی می کنند باید با مرکز بهداشت هماهنگ شده و برای فروشنده های خود کارت بهداشت و برای مواد غذایی ارائه شده، فهرست تهیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی ارگان ها برای برپایی این غرفه ها از ما استعلام نمی گیرند بطوریکه ما در این هفته از دادستان اصفهان خواستیم برای جمع آوری یکی از این غرفه ها در میدان امام اقدام کند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار